دادگاه قطر ۸ کارمند هندی یک شرکت قطری را به اتهام جاسوسی برای اسرائیل به اعدام محکوم کرد.

قطر ۸ نفر را به جرم جاسوسی برای اسرائیل به اعدام محکوم کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، منابع خبری اعلام کردند که هشت افسر سابق نیروی دریایی هند در قطر در پی اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی به اعدام محکوم شدند. وزارت امور خارجه هند در واکنش نخست خود این حکم را «تکان دهنده» خواند و گفت: با توجه به ماهیت محرمانه رسیدگی, چندان در مورد این پرونده اظهار نظر نخواهد کرد اما اطمینان داد که این رای را به چالش خواهد کشید.

این افراد، افسران درجه داری هستند که زمانی فرماندهی کشتی‌های جنگی بزرگ هند را برعهده داشتند و برای خدمات مشاوره و فناوری‌های جهانی «داهرا» کار می کردند که یک شرکت خصوصی است که آموزش و خدمات مرتبط را به نیروهای مسلح را به قطر ارائه می‌کرد.

منابع خبری اعلام کردند که برخی از آنها در حال کار روی یک پروژه بسیار حساس بودند؛ زیردریایی‌های کوچک مبتنی بر فناوری ایتالیایی با ویژگی‌های رادارگریز که موضوعی بسیار محرمانه است.

این افراد از اوت (مرداد/شهریور) ۲۰۲۲ در زندان هستند. دهلی نو با دسترسی کنسولی به زندانیان در تلاش برای آزادی آنها بوده است، آن‌ها در ماه مارس (اسفند/ فروردین) برای نخستین بار در دادگاه حاضر شدند.

درخواست وثیقه آنها بارها رد شده و بازداشت آنها توسط مقامات قطری تمدید شد. امروز دادگاه بدوی قطر، رای خود صادر کرد.

دریادار سینگ گیل، کاپیتان بیرندرا کومار ورما، کاپیتان ساوراب واسیشت، افسر آمیت ناگپال، افسر پورنندو تیواری، افسر سوگوناکار پاکالا، افسر سانجیو گوپتا و ملوان راگش افراد زندانی هستند.

وزارت امور خارجه هند در بیانیه ای گفت: ما عمیقاً از حکم اعدام شوکه شده ایم و منتظر قضاوت دقیق هستیم. ما با اعضای خانواده و تیم های حقوقی در تماس و بررسی همه گزینه های قانونی هستیم.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما برای این پرونده اهمیت زیادی قائلیم و از نزدیک آن را دنبال می کنیم. ما به ارائه کلیه کمک های کنسولی و حقوقی ادامه خواهیم داد. همچنین درباره نحوه توقف حکم با مقامات قطری مذاکره می کنیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید