نخست وزیر اسکاتلند از گرفتار شدن خانواده همسرش در غزه خبر داد.

نخست وزیر اسکاتلند: پدر و مادر همسرم در غزه هستند / فقط ۶ بطری آب آشامیدنی دارند

به گزارش سلام نو به نقل از صراط نیوز، حمزه یوسف نخست وزیر اسکاتلند گفت که والدین همسرش در نوار غزه گرفتار شده اند و در نتیجه حمله اسرائیل به غزه با خطر تمام شدن آب مواجه هستند.

سایت خبری "عربی ۲۱"، گزارش داد: حزب ملی اسکاتلند گفت که این تجربه برای دو تن از اعضای خانواده نخست وزیر به منزله شکنجه است.

نخست وزیر اسکاتلند بیش از یک بار از دولت بریتانیا خواست تا اجازه عبور امن غیرنظامیان از غزه را بدهد.

"حمزه یوسف" ۳۸ ساله، پاکستانی تبار و مسلمان در فروردین گذشته به عنوان نخست وزیر اسکاتلند انتخاب شد. پدرش اهل پاکستان و مادر اهل کنیاست. آن‌ها ۶۰ سال قبل به اسکاتلند مهاجرت کردند. "جیمز کلورلی" وزیر امور خارجه بریتانیا گفت با اسرائیل و مصر برای باز کردن گذرگاه رفح همکاری می‌کند تا به شهروندان بریتانیایی برای خروج از منطقه کمک کند.

گذرگاه رفح، منطقه غزه را به مصر متصل می‌کند. رفح تنها راه دسترسی منطقه غزه به جهان خارج است.

الیزابت النخلا و همسرش ماجد، والدین نادیا همسر حمزه یوسف، نخست وزیر اسکاتلند، برای ملاقات با یکی از بستگان بیمار خود به غزه سفر کرده اند.

نخست وزیر اسکاتلند (حمزه یوسف) در حال بازدید از شهر سیل زده برچین در آنگوس اسکاتلند بود برای دریافت یک تماس تلفنی از مشاوران خود دور شد، اما بعداً فاش کرد این تماس از سوی مادر همسرش در غزه بود.

یوسف گفت: "وضعیت فاجعه بار است، برای ما کابوس و برای آن‌ها شکنجه است. آن‌ها نمی‌توانند بخوابند و البته نگران احتمال بمباران خانه‌ای هستند که در آن زندگی می‌کنند. "

یوسف گفت این زوج (پدر و مادر همسرش) تنها ۶ بطری آب آشامیدنی دارند و در خانه‌ای زندگی می‌کنند که حداقل ۱۰۰ نفر از جمله یک کودک دو ماهه در آن پناه گرفته اند.

وی افزود: "ما شاهد رسیدن کمک‌ها هستیم، اما این کمک‌ها بسیار کمتر از آنچه نیاز است. باید مرزها باز شود تا مردم بتوانند آنجا را ترک کنند، زیرا نه فقط والدین همسرم بلکه تعداد زیادی از مردان، زنان و کودکان بی‌گناه و وجود دارند. بسیاری از مردان، زنان و کودکان بی گناه به شدت رنج می‌برند. "

جمعه گذشته نخست وزیر اسکاتلند (حمزه یوسف) کلیپی از مادر همسرش در حساب کاربری خود در پلتفرم X (توییتر) منتشر کرد. مادر همسرش در این فیلم می‌گوید: " این آخرین ویدیوی من خواهد بود. همه در غزه به سمت ما می‌روند. میلیون‌ها نفر بدون غذا یا آب هستند. هنوز آن‌ها را در حین جابجایی بمباران می‌کنند. کجا هستند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید