از ماه «می» سال گذشته میلادی (۲۰۲۲) تاکنون برای اولین بار ارزش بیت‌کوین از محدوده ۳۵ هزار دلار بالاتر رفته است.

ارزش بیت‌کوین ۲۰ درصد افزایش یافت

به گزارش سلام نو به نقل از آنا؛ ارزش این رمزارز(بیت‌کوین) در سال جاری تقریبا دوبرابر شد؛ چرا که بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند سرمایه خود را وارد دیگر رمز ارزهای ناشناخته و کمتر رمزنگاری شده نکنند؛ بلکه از پلتفرمی قدیمی و مورد اعتمادتراستفاده کنند که معامله در آن نیز آسان‌تر است.

اما مطابق گزارش رویترز، آخرین موج هیجانی معامله زمانی رخ داد که بیت‌کوین در صندوق معاملاتی و سرمایه‌گذاری بلک راک در لیست کنترل «Depository Trust and Clearing Corp» قرار گرفت.

بلک راک در ماه ژوئن برای ثبت بیت کوین به عنوان یک «ای‌اف‌تی»(EFT) درخواست داد، که در صف انتظار برای تایید است. این شرکت بزرگترین ارائه دهنده صندوق‌های قابل معامله(EFT) در جهان است که مدیریت چندین تریلیون دلار سرمایه را برعهده دارد. «EFT بیتکوین در بلک راک» حالا به دنیای رمز ارزها اعتبار و مشروعیت مضاعفی می‌بخشد.

«سامر حسن»(Samer Hasn) تحلیلگر بازار در کارگزاری آنلاین «ایکس. اس»(XS.com) می‌گوید درخواست بلک‌راک به معنای تشکیل این صندوق برای بیتکوین و قطعی بودن تشکیل آن نیست، اما مشخص است که بلک‌راک اراده انجام این کار را دارد.

شرکت‌های سرمایه گذاری دیگری مانند «گری‌اسکیل»(Grayscale Investments) این برای ایجاد EFT بیت‌کوین اقدام کرده‌اند. هرچند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه این اقدام شرکت گری‌اسکیل حکمی صادر کرد، اما در ماه آگوست هیئت سه نفره‌ای از قضات حکم این رگولاتوری را رد کرده اند و تصریح کردند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نتوانسته است دلایل محکمی برای صدور حکم علیه گری‌اسکیل ارائه دهد.

این موضوع به رشد بازار رمز ارزها در تابستان کمک کرد؛ اما در هر صورت کمیسیون بورس و اوراق بهادار همچنان این درخواست را تایید نکرده‌است و سرمایه گذاران ممکن است پاپس بکشند.

سامر حسن در این مورد نیزمی‌گوید: به نظر من این افزایش قیمت بیت‌کوین غیرعادی و اغراق‌آمیز است؛ نگرانی‌های قانونی نیز همچنان وجود دارد و انتظار رفع سریع آنها را با توجه به ادامه یافتن اقدامات قضایی ندارم.

اما دلیل دیگری برای رشد عجیب بیت‌کوین وجود دارد، ترس! سرمایه‌گذاران همیشه به دنبال افزایش تنوع در پرتفوی خود برای کاهش ضررهای احتمالی هستند و بازار ارز دیجیتال یکی از پناه‌گاه‌های سرمایه‌گذاران است. در بازار ارز دیجیتال نیز بیت‌کوین به نوعی طلای مجازی به حساب می‌آید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید