رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش داریم همسان‌سازی حقوق کارگران را به نسبت تورم و سبد معیشتی کارگران انجام دهیم.

برای انجام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به نسبت تورم و سبد معیشت تلاش می کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، علی بابایی کارنامی، درباره همسان‌سازی حقوق کارگران در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش داریم همسان‌سازی حقوق کارگران را مطابق ماده ۴۱ قانون کار و نسبت به تورم و  سبد معیشتی کارگران بالا بیاوریم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس خاطرنشان کرد: اما بحث حقوق بازنشستگان بر اساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی متاثر از تصمیماتی است که در شورای عالی کار گرفته می‌شود. در حال حاضر ما در برنامه هفتم تاکید می‌کنیم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه قدرت مطلق شورای عالی کار نباشد یعنی سه‌جانبه‌گرایی برای تعیین مزد را مدنظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که ما را برای تعیین مزد کارگران داریم این است که متاسفانه همه اختیارات به وزارت کار تفویض شده است، عملا جلسات سه‌جانبه برگزار می‌شود اما بعد از تایید وزیر کار عملیاتی می‌شود و این خودش یک ابهام اساسی است. در این بخش ما داریم تلاش‌هایی می‌کنیم تا بتوانیم انشاالله هم کف حقوق کارگران را ارتقاء دهیم و هم بحث همسان‌سازی حقوق کارگران شاغل و بازنشسته مخصوصا در دستگاه‌های دولتی، غیردولتی که در حال حاضر بازنشسته تامین اجتماعی هستند را دنبال می‌کنیم چراکه در حال حاضر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به نسبت تورم و سبد معیشت زندگی صورت نمی‌گیرد.

بابایی کارنامی یادآور شد: سوالی که مطرح می‌شود این است همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با چه معیاری؟ با شاغلین که حداقل مزد را می‌گیرند؟ ما اعتقاد داریم در بحث کارگری همسان‌سازی با حداقل‌های سبد معیشت زندگی و تورم سالانه و بسیاری از مشکلات در سبد زندگی مردم ایجاد شده و آن‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا جلساتی آغاز شده است آقای رئیس مجلس خودشان رسما ۳ جلسه برگزار کردند و منتظریم دولت هم بپذیرد و چون زمان گذشته شده است در حال حاضر باید تفاهمی بین هیأت رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی صورت گیرد تا جمع بندی به صحن مجلس بیاید آن چه‌که در حال حاضر نمایندگان اصرار دارند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان با مسائلی که گفتم است و همچنین تاکید بر این است که حقوق کارگران با توجه به بحث‌هایی که وجود دارد طبق ماده ۴۱ قانون کار ارتقا یابد و در این خصوص اتفاقات خوب رخ دهد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید