تهمینه میلانی کارگردان سینما ویدیویی از سی‌امین جشن سالگرد ازدواجش در کنار همسر و دوستانش در فضای مجازی منتشر شد.

عاشقانه‌های تهمینه میلانی و همسرش در روز سالگرد ازدواجشان + فیلم

به گزارش سلام نو، تهمینه میلانی متولد ۱۵ شهریور ۱۳۳۹ در روستان میلان تبریز، کارگردان است. او فارغ التحصیل رشته معماری در مقطع کارشناسی از دانشگاه علم و صنعت است، در بیمارستان آمریکایی ها در تبریز بدنیا آمد، پدرش مشهدی و پزشک بود، مادرشم ترک است.

وی اولین بار بعنوان منشی صحنه در فیلم خط قرمز حضور داشت در کنار آن در کارگاه های آزاد فیلم سازی حضور داشت و بعد ها شروع به نوشتن فیلمنامه کرد.

میلانی در سال ۱۳۶۸ اولین فیلم خود بنام بچه های طلاق را ساخت، این فیلم جایزه بهنری فیلم اول در جشنواره فجر را برد و جایزه نقدی آن برای ادامه فیلم سازی اش کمک کرد.

میلانی در سال ۱۳۷۰ وقتی ۳۱ سال داشت با مهندس محمد نیک بین ازدواج کرد حاصل این ازدواج بارداری دوقلویی تهمینه میلانی بود، اما جلوگیری از اکران فیلم‌ کاکادو و فشار عصبی وارده باعث شد شش و نیم ماهگی وضع حمل کند که یای از فرزندانش بعد از ۱۰ روز فوت کرد تنها دختر او ژینا متولد ۱۳۷۳ است .

مهندس محمد نیک بین متولد ۱۳۳۲ در تهران می باشد دارای مدرک لیسانس طراحی محیط زیست و معماری از دانشگاه کلرادو آمریکا و فوق لیسانس معماری از دانشگاه مینه سوتا آمریکا می باشد و ۳۳ سال در ایالت های مختلف آمریکا بر روی پروژه های مختلف معماری فعالیت داشت او در سال ۱۳۷۰ به ایران بازگشت و همراه همسرش شرکت آرتا بین را تاسیس کرد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید