بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت خدمات، تجهیزات و امکانات ویژه‌ای از جمله استقرار دستگاه برجسته‌نگار و دستیار صوتی در شعبه‌های خود برای ارائه خدمت به روشن‌دلان عزیز فراهم کرده است.

خدمات ویژه بانک‌ پاسارگاد برای روشن‌دلان

روز پانزدهم اکتبر مصادف با ۲۳ مهرماه را روز جهانی «عصای سفید» نامیده‌اند. تاریخچه نام‌گذاری روز جهانی عصای سفید این است که در سال ۱۹۲۱ میلادی یک عکاس اهل شهر بریستول کشور انگلستان با نام جیمز بیگز در اثر یک سانحه بینایی خود را از دست داد. او برای در امان ماندن از خطر وسایل نقلیۀ خیابان‌های اطراف محل زندگی‌اش، برای اولین بار از عصایی به رنگ سفید استفاده کرد تا این عصا به راحتی برای همگان مخصوصاً در شب قابل دیدن باشد.

پس از آن برخی از برجسته‌ترین محققین و حقوق‌دانان توانستند قانونی‌ را در پانزدهمین روز از ماه اکتبر به عنوان قانون عصای سفید به تصویب برسانند. به همین دلیل ۱۵ اکتبر را روز بزرگداشت نابینایان و روز جهانی «عصای سفید» نام‌گذاری کرده‌اند.

بانک‌ پاسارگاد نیز در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت خدمات بانکی، تجهیزات و امکانات ویژه‌ای را برای روشن‌دلان عزیز در شعبه‌های خود ایجاد کرده است.

تجهیزات طراحی‌شده توسط این بانک با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روزآمد، امکان استفاده از خدمات بانکی را به صورت دیداری و شنیداری و بدون نیاز به حضور همراه فراهم می‌کنند. همچنین کلیه‌ ضوابط و قوانین امنیتی در آن‌ها رعایت شده است و روشن‌دلان محترم از طریق دستگاه برجسته‌نگار و با استفاده از دستیار صوتی، می‌توانند کلیه‌ امور بانکی خود را انجام دهند. این دستگاه مجهز به صفحه کلید و نمایشگر بریل است و این عزیزان می‌توانند با استفاده از صفحه کلید، تمامی فرم‌های بانکی را تکمیل کنند. نوشتار موجود در فرم‌های بانکی از طریق نمایشگر بریل در دستگاه برجسته‌نگار به صورت لمسی برای روشن‌دلان قابل خواندن است. در واقع فرم‌های درخواست انواع عملیات بانکی مثل افتتاح حساب، دریافت و واریز وجه، خدمات کارت و... با استفاده از ورودی و خروجی‌های صوتی و بریل تکمیل شده و توسط چاپگر باجه پرینت می‌شود و برای انجام عملیات در اختیار همکاران بانکی قرار می‌گیرد. گفتنی است ارائه خدمات در شعبه‌های بانک پاسارگاد برای این عزیزان بدون نوبت انجام می‌شود. همچنین در صورت تمایل ایشان صدور کارت نقدی برجسته نیز امکان‌پذیر است.

از طرفی با توجه به اینکه روشن‌دلان عزیز نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر هستند، شرکت بیمه پاسارگاد به‌عنوان اولین شرکت بیمه‌ای ایران، جهت تأمین رفاه حال بیمه‌گذاران روشن‌دل، پوشش حادثه را در بیمه نامه عمر و تأمین آتیه ارائه می‌نماید و آن‌ها با خرید بیمه‌نامه عمر و تأمین آتیه می‌توانند از پوشش حادثه (هزینه پزشکی، نقص عضو و فوت) جمعاً تا سقف ۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از مزایای این پوشش بهره‌مند شوند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید