ترشی لیته یکی ازپر طرفدارترین ترشی ها در ایران است که در این مطلب طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش داده ایم.

طرز تهیه ترشی لیته مخلوط فوری

به گزارش سلام نو برای تهیه ترشی لیته مخلوط و خوشمزه ابتدا کلاهک بادمجان ها را جدا کرده، سپس آنها را پوست می گیریم. در ادامه هویج را پوست می گیریم و به خوبی می شوییم، سپس به صورت ریز خرد می کنیم.

مواد لازم ترشی لیته
بادمجان ۲ کیلوگرم
هویج ۷ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
سرکه ۱٫۵ لیتر
نمک ۱ قاشق غذاخوری
گلپر ۱ قاشق مرباخوری
ادویه ترشی ۱ قاشق مرباخوری
پودر تخم گشنیز ۱ قاشق مرباخوری
زردچوبه ۱ قاشق سوپخوری
سیر ۲ بوته
فلفل تند ۴ عدد
ترخون خشک ۱ قاشق مرباخوری
مرزه خشک ۱ قاشق مرباخوری
نعناع خشک ½ قاشق مرباخوری

در این مرحله بادمجان را هم به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه هویج داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل سبز و فلفل دلمه ای را تمیز کرده، سپس به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

حالا بوته های سیر را باز می کنیم، و حبه های سیر را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به قابلمه حاوی مواد اضافه می کنیم. در صورت تمایل برای اینکه مواد کاملا یکدست شوند، می توانیم آنها را با هم چرخ کنیم.

در این مرحله قابلمه حاوی مواد را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم مواد آب بیندازند. در ادامه نمک، گلپر، ادویه ترشی، پودر تخم گشنیز، زردچوبه، ترخون خشک، مرزه خشک، نعناع خشک را اضافه می کنیم.

پس از اینکه مواد را به خوبی زیرو رو کردیم، سرکه را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب درون قابلمه کشیده شود. توجه داشته باشید که در حین پخت، مواد را باید هر چند لحظه یک بار زیر و رو کنیم.

در این مرحله پس از اینکه آب درون قابلمه کشیده شد، آنرا از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شود، سپس ترشی را درون ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم.

در صورت تمایل اگر دوست داشته باشیم ترشی تند و تیز تر باشد، می توانیم مقداری سرکه درون شیشه ها بریزیم. توجه داشته باشید که چون مواد ترشی پخته اند، می توانیم آنرا پس از یک روز مصرف کنیم.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید