کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، خواستار برقراری "آتش بس فوری بشردوستانه" در غزه شد و از رهبران خواست "انتخاب‌های شجاعانه" داشته باشند.

سازمان ملل خواستار برقراری فوری آتش‌بس انسانی در غزه شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نقل از اسکای نیوز، فولکر تورک، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای تاکید کرد، اولین گام باید یک آتش‌بس فوری بشردوستانه باشد که جان غیرنظامیان را از طریق ارسال سریع و مؤثر کمک‌های بشردوستانه به غزه نجات دهد.

وی افزود، بشریت باید در اولویت باشد و تاکید کرد، در جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی بسیاری از غیرنظامیان از جمله بسیاری از کودکان از هر دو طرف کشته شدند.

فولکر تورک همچنین تاکید کرد که اقدامات رژیم صهیونیستی برای ممانعت از بهره‌مندی غیرنظامیان از خدمات اولیه نوعی مجازات جمعی است و با قوانین بین‌المللی در تضاد است.

وی افزود، اگر کمک‌های بیشتری از جمله سوخت، دارو، غذا و آب در روزها و یا حتی ساعات آینده به دست ساکنان غزه نرسد، افراد بیشتری از گرسنگی، تشنگی و کمبود مراقبت‌های پزشکی جان خود را از دست خواهند داد.

این مسوول سازمان ملل درباره زندگی افراد مقیم در نوار غزه از جمله کارکنان تیم خود و کارکنان سازمان ملل ابرازی نگرانی کرد.

در همین راستا، قرار است مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه برای بررسی جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه دهد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید