معامله‌گران روند روز جاری را نوسانات خنثی توصیف می‌کنند و معتقدند دلار بازیگر صرف بازار فلز زرد است و نوسانات قیمت انس جهانی طلا اثر چندانی بر رونددهی به بازار طلا در داخل کشور ندارد.

قیمت طلا و سکه ۲ آبان ۱۴۰۲ در بازار چند؟ | قیمت طلا تا پایان سال افزایش می یابد؟
به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، قیمت طلا و سکه امروز هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را تجربه کرد. در روز جاری بازار طلا متعاقب نوسانات قیمت دلار با روند مشخصی قیمت‌گذاری نشد. در آغاز هشتمین ماه سال، معامله‌گران بازار طلا همچنان روند تقاضا در این بازار را رکودی می‌دانند.

قیمت طلا و سکه امروز در قطعات و وزن‌های مختلف روند متوازنی نداشت. در حالی که به رسم گذشته ابتدای هر ماه با ورود پول به بازار، روند قیمت‌ها متعاقب رشد تقاضا صعودی می‌شد، اما بازار رکودی فلز زرد با شروع آبان در بیشتر قطعات سکه کاهش قیمت داشت.

قیمت سکه و حباب سکه ۱ آبان ۱۴۰۲

معامله‌گران روند روز جاری را نوسانات خنثی توصیف می‌کنند و معتقدند دلار بازیگر صرف بازار فلز زرد است و نوسانات قیمت انس جهانی طلا اثر چندانی بر رونددهی به بازار طلا در داخل کشور ندارد. آن‌ها اثر نوسانات قیمت انس جهانی طلا را در حالی که با دلار هم‌راستا باشد تشدیدکننده افزایش یا کاهش قیمت طلا و سکه می‌دانند.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش، انس جهانی طلا با کاهش یک دلاری با قیمت ۱۹۸۰ دلار در حال معامله است. به نظر می‌رسد موضوع درگیری‌های حماس و اسرائیل که در روزهای نخست، اثر صعودی بر بازارهای جهانی داشت، تاثیرگذاری خود را بر بازارهای مالی از دست داده است.

آرامش در بازار طلا با موج‌های کوتاه

در همین راستا نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به تجارت‌نیوز گفت: «از اواسط هفته گذشته روند قیمت طلا و سکه در بازار داخلی با ثبات بوده است. این موضوع نیز متعاقب فروکش کردن اثر جنگ حماس و اسرائیل در قیمت دلار و انس جهانی طلا، رخ داده است.»

وی با تاکید بر اینکه بازار طلا از ابتدای سال تا کنون در رکود قرار دارد خاطر نشان کرد: «فعلا روند تقاضا و قیمت در بازار طلا هم‌راستای یکدیگر قرار دارد. با این وجود در هفته‌های گذشته در حالی که قیمت‌ها صعود قابل توجهی داشت، اما تقاضا تغییری نکرد.»

این مسئول صنفی در خصوص پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در شروع ماه جدید گفت: «در صورتی که اخبار سیاسی یا اقتصادی خاصی روانه بازار نشود، بازار طلا با نوسانات محدود و در منطقه قیمتی فعلی نوسان خواهد داشت.» وی افزود: «در نهایت می‌توان نوسانات یک تا سه درصدی را برای بازار طلا انتظار داشت.»

ثبات قیمت در سکه‌های سنگین

امروز دوشنبه اول آبان ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی بدون تغییر و با همان قیمت روز گذشته معامله شد. این قطعه با رقم ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز افزایش محدودی داشت و با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

در روز جاری نیم سکه کاهش ۱۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش رسید. امروز سکه گرمی همانند روز گذشته بدون تغییر و با همان قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی روز گذشته معامله شد.

در نخستین روز آبان‌ماه، قیمت طلا نیز کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۱۰ هزار تومان افت با رقم ۱۰ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش سه هزار تومانی داشت و به رقم دو میلیون و ۴۲۳ هزار تومان رسید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید