غذاهای خوشمزه و پرچربی که می خوریم، همگی سرطان‌زا هستند؛ چون از روغن زیاد و انواع چاشنی ها استفاده می شود که برای سلامت ما مفید نیستند.

هشدار؛ کباب کردن گوشت روی ذغال سرطان زاست!

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، وقتی وارد رستوران می‌شویم و بوی طبخ کباب به مشام ما می‌خورد، تصمیم می‌گیریم چند سیخ کوبیده سفارش بدهیم. در حالی که نمی‌دانیم با خوردن هر لقمه کباب چرب زغالی، ترکیبات سرطان‌زا را وارد بدن خودمان می‌کنیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف فست فودها و غذاهای سرخ شده با روغن‌های زیاد، مهم‌ترین عامل ابتلاء به سرطان به شمار می آیند و ما از این واقعیت تلخ، خبر نداریم و آن را جدی نمی‌گیریم.

سید علی کشاورز متخصص تغذیه، در برنامه پرسشگر، با موضوع بررسی علل شیوع سرطان‌ها در کشور، به وضعیت تغذیه جامعه اشاره کرد و گفت: آلودگی مواد غذایی از لحظه کشت و استفاده بی رحمانه از کودهای شیمیایی ازُت، آغاز می‌شود.

وی افزود: وقتی ازت توتال مواد غذایی بالا باشد، به راحتی ترکیبات نیتروزامین که سرطان‌زا هستند، وارد بدن ما می‌شود.

کشاورز با عنوان این مطلب که تغذیه عامل اصلی یک سوم سرطان‌ها است، گفت: در بروز تمامی سرطان‌ها، تغذیه نقش دارد.

وی افزود: غذایی که به شدت سرخ می‌شود و تغییر رنگ می‌دهد، ترکیبات سرطان‌زا ایجاد می‌کند. همچنین، وقتی روغن کباب روی آتش می چکد و دود ایجاد می‌کند، این دود سرطان‌زا است.

کشاورز با عنوان این مطلب که شیوه پخت غذا در کشور ما و همچنین مصرف فست فودها در بروز سرطان‌ها نقش دارند، گفت: در دنیا استفاده از افزودنی‌ها را محدود کرده‌اند و نیتریت هم ممنوع شده و نیترات جای آن را گرفته است، اما در کشور ما همچنان از نیتریت استفاده می‌شود.

این متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی های ما از زمین‌های کشاورزی آغاز شود، تصریح کرد: رستوران‌ها برای خوش طعم کردن غذاها از روغن زیاد و انواع چاشنی‌ها استفاده می‌کنند.

کشاورز گفت: متأسفانه رستوران سالم شهری و بین راهی نداریم که بشود غذای سالم خورد و اگر هم باشد، خیلی کم و انگشت شمارند.

وی افزود: یک اشتباه استراتژیک هم در دادن سوبسید به مواد غذایی داریم، به طوری که این سوبسید را به شکر و روغن می‌دهیم؛ در حالی که باید به جای شکر و روغن، این سوبسید به شیر، مرغ، ماهی و گوشت داده شود تا این گرفتاری‌ها کم شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید