رئیس سابق مجلس گفت: من حدس می‌زنم بعضی‌ کشورها هنوز مشکل‌شان را با خودشان حل نکرده‌اند و نمی‌دانند کدام طرف ایستاده‌اند، آیا طرف ظالم هستند یا مظلوم؟ بعضی‌ از آنها وسط هستند و بعضی‌هایشان پنهانی با ظالم ارتباط دارند.

لاریجانی: تشبیه حماس به داعش توسط بایدن از نفهمی یک رجل سیاسی است/ ایران کمک هایش به مردم فلسطین را پنهان نمی کند

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب در برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» با اشاره به نبرد طوفان الاقصی، مشکل اساسی فلسطینی‌ها با اسرائیل را مسئله موجودیت این رژیم دانست و اظهار داشت: موجودیت رژیم صهیونیستی یک موجودیت کاذب است که با وصله و پینه هم قابل حل نیست. این نامشروع بودن، همیشه برای رژیم دردسرساز بوده هرچند با فشار و گلوله می‌خواستند این را حل کنند.

لاریجانی مشکل رژیم صهیونیستی را یک بحران درونی عنوان کرد و افزود: هر چه آن‌ها فشار می‌آورند، بحران را شدیدتر و فضا را برای خودشان سخت‌تر از قبل می‌کنند.

وی با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی از ملت های مظلوم بخصوص ملت فلسطین تصریح کرد: اگر ما در نظام اسلامی از مظلوم دفاع نکنیم، دیگر کسی از ما حمایت نمی‌کند.

رئیس سابق مجلس خاطرنشان کرد: در سالهای دفاع مقدس که رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد، در حالی که کشورهای بزرگ به کمک ما نیامدند اما کشورهایی نظیر سوریه و لیبی به ما کمک کردند و همین حس را امروز ملت فلسطین نسبت به ما دارند.

لاریجانی حمایت جمهوری اسلامی از مردم فلسطین را به دلیل وجوه دینی و انسانی عنوان کرد و گفت: این حمایت به دلیل منافع کشور ما نیز هست چراکه اسرائیل را موجودیتی مسئله‌ساز و غده سرطانی می دانیم و ما باید ظالم و مظلوم را خوب بشناسیم و بدانیم این حمایت ها بی نتیجه نخواهد ماند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رهبر انقلاب چندین سال قبل در یک کنفرانس اسلامی پیشنهاد دادند که همه مردم فلسطین در یک رفراندوم کلان سرنوشت خود را رقم بزنند که رژیم صهیونیستی آن را قبول نکرد.

لاریجانی یاد آور شد: باید این مسأله را برای جوانان توضیح داد و ابعاد آن را برایشان روشن کرد، اعتبار یک کشور تنها به رفتاری که در داخل خود دارد نیست، بلکه مهم است تا با دیگر ملل نیز رفتار سنجیده و انسانی داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: مقایسه حماس با داعش که رئیس‌جمهور آمریکا هم آن را مطرح کرد، مقایسه تمسخرآمیزی است، داعش را خودِ آمریکایی‌ها بوجود آوردند اما حماس تاریخ و ریشه دارد و قابل قیاس با داعش نیست. آن سخنان نشانه نفهمی یک رجل سیاسی است.

لاریجانی همچنین با اشاره به کمک های ایران به ملت فلسطین گفت: ایران از قدیم کمک‌های مختلف به فلسطین کرده است، ما هم این موضوع را پنهان نکرده‌ایم، این موضوع یک وظیفه انسانی است، کمااینکه کشورهای زیادی هستند که کمک می‌کنند.

وی در واکنش به عدم دعوت ایران به کنفرانس فلسطین تصریح کرد: یک زمانی کنفرانس مادرید را برای حل مسأله فلسطین برگزار کردند و باز هم ایران را دعوت نکردند، آیا این مسئله حل شد؟ یک کنفرانسی می‌گذارند بدون اینکه چیزی را حل کنند.

رئیس سابق مجلس افزود: ما که نمی‌خواهیم بگوییم ما را هم دعوت کنید، ما به این نیازی هم نداریم، ما یک وظیفه‌ای داریم و انجام داده‌ایم و جایگاه ایران هم روشن است.

لاریجانی تصریح کرد: باید به این‌ها گفت آیا شما با این نشست‌ها مشکل فلسطین را حل می‌کنید یا با این نشست‌ها یک ژستی می‌گیرد و می‌گویید ما هم یک سروصدایی کردیم؟ مسأله فلسطین این طور حل نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: مسأله فلسطین زمانی حل می‌شود که شما به دقت به اصل موضوع نگاه کنید و کشورهایی که در این موضوع می‌توانند کمک کنند را دعوت کنید.

لاریجانی خاطرنشان کرد: من حدس می‌زنم بعضی‌ کشورها هنوز مشکل‌شان را با خودشان حل نکرده‌اند و نمی‌دانند کدام طرف ایستاده‌اند، آیا طرف ظالم هستند یا مظلوم؟ بعضی‌ از آنها وسط هستند و بعضی‌هایشان پنهانی با ظالم ارتباط دارند.

مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: مشکل رژیم صهیونیستی یک بحران درونی است و هر چه آن‌ها فشار می‌آورند، بحران را شدیدتر و فضا را برای خودشان سخت‌تر از قبل می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید