مجلس با افزایش ۱۵ تا ۵۰ درصدی مالیات محصولات دخانی از جمله سیگار و تنباکو از سال آینده و در طول اجرای برنامه هفتم توسعه موافقت کرد.

افزایش ۱۵ تا ۵۰ درصدی مالیات سیگار و تنباکو/ گرانی سیگار در راه است

به گزارش سلام نو به نقل از بورس پرس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی 5 ماده 73 را به تصویب رساندند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر مالیات بر ارزش افزوده خاص محصولات دخانی موضوع بند ت ماده 26 قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالیات عملکرد، حقوق ورودی و حق انحصار بر محصولات دخانی از ابتدای سال 1403 مالیات هر نخ سیگار نسبت به قانون بودجه سال جاری کل سالانه به این صورت افزایش می یابد:

1-1 تولید داخل با نشان ایرانی 15 درصد 1-2 تولید داخل با نشان بین المللی 25 درصد 1-3 سیگار وارداتی با هر نشان 50 درصد 1-4 هر بسته تنباکوی پنجاه گرمی تولید داخل 20 درصد 1-5 هر بسته تنباکو پنجاه گرمی وارداتی آماده مصرف 55 درصد 100 درصد درآمدهای حاصل از اجرای این جزء توسط سازمان امور مالیاتی وصول و به خزانه داری کل واریز شده و در بودجه های سنواتی جهت کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری های ناشی از آن توسعه اماکن ورزشی با اولویت مناطق کم برخوردار و توسعه اماکن ورزشی در مدارس اختصاص می یابد.

2. وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است: 2-1 امکان دسترسی برخط سازمان مالیاتی به سامانه اطلاعاتی واردات، تولید و توزیع سیگار و انواع محصولات دخانی را فراهم کند. 2-2 نسبت به شناسایی کلیه واحدهای تولیدی و عرضه کننده محصولات دخانی که به صورت غیرقانونی تولید و عرضه می شود اقدام و ضمن جلوگیری از فعالیت آنان متخلفین را به مراجع قضائی معرفی کند.

3.ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری وزارت بهداشت و وزارت صنعت نسبت به جمع آوری کلیه محصولات دخانی اعم از قاچاق و تقلبی شناسه رهگیری اقدام ومتخلف را به مراجع قضائی معرفی کند. 4. وزارت فرهنگ موظف است چاپخانه هایی را که بدون مجوز قانونی نسبت به چاپ اقلام مورد نیاز تولیدکنندگان مواد دخانی خصوصا تنباکوی معسل با نشانه ای مختلف خارجی و داخلی اقدام می کنند، شناسایی و متخلف را به مراجع قضائی معرفی کند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید