این باران همراه با آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای کوهستانی همراه است‌.

 باران‌های سیل‌آسا در مازندران

شاهد بارش باران سیل‌آسا از بامداد امروز در بیشتر مناطق استان هستیم که با توجه به هشدارهای هواشناسی و اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران رعایت نکات ایمنی و پرهیز از ترددهای غیرضروری لازم است.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، از بامداد امروز بارش‌های سیل‌آسا در مازندران شروع به باریدن کرده است.

بارش‌های پاییزی با رعد و برق همراه است.

اداره کل مدیریت بحران مازندران نسبت به وقوع این بارش و احتمال خطرات ناشی از جاری شدن سیل در استان هشدار داده بود.

هم‌اکنون شاهد بارش‌های رگباری در آسمان استان هستیم که ب اتوجه به بارش‌ها و همچنین پایان هفته به‌ویژه در محورهای کوهستانی لازم است رانندگان هنگام تردد با رعایت نقاط ایمنی و با احتیاط کامل رانندگی کنند.

این باران همراه با آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب‌ها، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین، ریزش سنگ، کاهش دید و اختلال در تردد محورهای کوهستانی همراه است‌.

اداره کل مدیریت بحران مازندران از شهروندان خواست از تردد، اقامت و برپایی چادر در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های استان پرهیز کنند،کوهنوردان و طبیعت‌گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان خودداری کنند.

پرهیز از فعالیت‌های دریایی، تفریحی و صیادی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا مورد تاکید است.

بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران، دامداران نیز باید دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه‌ها، دهانه مسیل‌ها، نقاط مرتفع و فضای باز و در مناطق امن هدایت کنند.

لازم به ذکر است، نیروهای خدماتی و امدادی در حالت آماده‌باش هستند و نسبت به پاک‌سازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش فارس، براساس هشدار سطح زرد هواشناسی، با نفوذ سامانه بارشی از تا عصر جمعه شاهد بارش باران گاهی به‌صورت رگبار باران، وزش باد شدید موقتی، کاهش دما در سطح استان خواهیم بود.

پایان پیام/م

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید