وزیر امور خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) با دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار کیم جونگ اون با وزیر خارجه روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، خبرگزاری دولتی تاس روسیه بدون اشاره به جزئیات گزارش داد که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی ملاقات کرد و گفت‌وگوی آنها حدود یک ساعت به طول انجامید. لاوروف امروز همچنین با چوئه سون هوی، وزیر امور خارجه کره‌شمالی دیدار داشت و تعمیق همکاری دوجانبه را ستود.

لیف-اریک ایزلی، استاد مطالعات بین‌المللی در دانشگاه سئول گفت: نشست لاوروف و کیم به این معنی است که ناوگان اخیر کانتینرها که احتمالا مهماتی از کره‌شمالی به روسیه را حمل می‌کرد، آخرین معامله کیم و پوتین نیست که جهان باید نگران آن باشد.

ایزلی گفت: پس از پذیرش کمک پیونگ‌یانگ برای تامین مجدد تهاجم غیرقانونی به اوکراین، مسکو قرار است با ارائه فناوری تسلیحاتی به کره‌شمالی که می‌تواند ثبات در شرق آسیا را تهدید کند، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کند.

دیدار رهبر کره‌شمالی با لاوروف

جزئیات بیشتری از دیدار لاوروف با کیم جونگ اون در دسترس نیست، اما خبرگزاری تاس به نقل از لاوروف در جمع خبرنگاران گفت که او از برگزاری منظم گفت‌وگوها در مورد مسائل امنیتی در شبه‌جزیره کره با کره‌شمالی و چین حمایت می‌کند.

به گزارش تاس، لاوروف گفت: تشدید فعالیت‌های نظامی آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی در اینجا و تلاش واشنگتن برای جابجایی زیرساخت‌های استراتژیک از جمله تسلیحات هسته‌ای در اینجا، برای ما و دوستان ما در کره‌شمالی بسیار نگران‌کننده است. ما با این سیاست غیرسازنده و خطرناک مخالفیم و مسیری به سمت تنش‌زدایی و غیر قابل پذیرش بودن تشدید تنش را در اینجا توصیه می‌کنیم.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید