مشهد با توجه به جمعیت حاشیه نشین و جمع میلیونی زائران ایرانی و غیرایرانی با کمبود ۳۵۰۰تخت بیمارستانی مواجه است و تامین آن همت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت را می‌طلبد، ضمن اینکه نیازمند ساخت حداقل ۳ بیمارستان هزار تختخوابی در مشهد هستیم.

کمبود ۳۵۰۰ تخت بیمارستانی در شهر مقدس مشهد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشهد با توجه به جمعیت حاشیه نشین و جمع میلیونی زائران ایرانی و غیرایرانی با کمبود ۳هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی روبه رو است.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، محمود شبستری در دومین همایش ملی تجلیل از خیران سلامت که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهارداشت: این دانشگاه ۱۰ هزار دانشجو و هزار استاد دارد، پزشکان مشهدی در تمامی دوران‌ها خوش درخشیدند که نمونه بارز آن ایام بحران کرونا بود.

وی افزود: مشهد با توجه به جمعیت حاشیه نشین و جمع میلیونی زائران ایرانی و غیرایرانی با کمبود ۳۵۰۰تخت بیمارستانی مواجه است و تامین آن همت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت را می‌طلبد، ضمن اینکه نیازمند ساخت حداقل ۳ بیمارستان هزار تختخوابی در مشهد هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین باید در حوزه‌هایی همچون سرطان اقدامات موثرتری در جهت تشخیص زودرس، درمان به‌موقع و کاهش آمار مرگ‌ داشته باشیم و در این خصوص پروژه ای در بیمارستان امام رضا(ع) پیش بینی و طراحی شده است و تکمیل آن نیازمند همکاری و همراهی خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت است.

شبستری با اشاره به توسعه فضاهای دانشگاهی، بیان کرد: ما ساخت فضاهای جدید آموزشی را متناسب با نیازهای روز دنیا داشتیم و برای پوشش کامل دانشجویان غیربومی هم نیازمند توسعه خوابگاه‌های دانشجویی هستیم و برای این موضوع هم دست یاری به سمت خیران نیک‌اندیش حوزه سلامت دراز می‌کنیم.

در این همایش پیام حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور  نیز قرائت شد.

متن پیام حجت‌الاسلام رئیسی بدین شرح است؛ فرهنگ نیکوکاری در ذات ایرانیان عزیز بوده ، مردمی که علاوه بر گره کشایی از مشکلات مردم امید را در دل افراد مختلف جانعه زنده نگه می‌دارند.سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت به عنوان یکی از اقدامات شاخصی بوده که با همکاری هزاران خیر در جهت یاری‌رسانی به محرومان صورت گرفته است و معتقدیم باید تا توان داریم در مسیر خدمت به مردم تلاشی خستگی‌ناپذیر داشته باشیم.

دولت مردمی سیزدهم با تبعیت از فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری کارهای زیادی در حوزه سلامت کرده، اما کافی نیست و معتقدیم که باید در جهت مردمی‌سازی سلامت بیش از پیش در این حوزه بسیار مهم و کلیدی کار شود.

جهت دهی در مسیر پیشرفت در حوزه سلامت همواره مورد تاکید بوده و هست و انتظار می‌رود که مدیران نظام سلامت هم ضمن یک برنامه‌ریزی درست، بودجه خیران را در مسیر خدمت به محرومان صرف نمایند.امیدوارم که اقدامات صورت گرفته توسط مجمع خیران سلامت کشور و با همکاری خیران حیک‌اندیش حوزه سلامت موجب خیرات و برکات بسیار گردد.

گفتنی است، در این مراسم از ۲۰ خیر نیک‌اندیش حوزه سلامت و خانواده آنها تقدیر به عمل آمد و از کتاب بخشندگان سلامت ۲ نیز رونمایی شد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید