سازمان آنروا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی همان مناطقی را بمباران می‌کند که از ساکنان غزه خواسته است به آن‌جا پناه ببرند.

هشدار سازمان ملل: غزه با مرگ روبه‌رو است

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی اردوگاه «خان یونس»، همان منطقه‌ای که از ساکنان شمال غزه خواسته است به آن‌جا بروند را بمباران می‌کند.

در این راستا اشغالگران با بمباران ساختمان‌های مسکونی جنایات جدیدی را در رفح و خان یونس در جنوب نوار غزه انجام رقم زدند که منجر به شهادت بیش از ۵۰ تن و ده‌ها زخمی از جمله زنان و کودکان شد.

براساس این گزارش، نظامیان صهیونیست خانه‌ای را در جنوب شرقی خان یونس و محله شیخ رضوان در نزدیکی بازار مردمی غزه بمباران کردند؛ علاوه بر این، یک مجتمع مسکونی در رفح نیز مورد هدف اشغالگران قرار گرفت.

به نوشته الجزیره، در همین حال «فیلیپ لازارینی» کمیساری سازمان ملل در انروا، نیز در خصوص تبعات تمام شدن آب سالم در غزه بر سلامت حدود ۲.۲ میلیون ساکن این منطقه هشدار داد و گفت که این اتفاق می تواند به یک بحران بزرگ بشری تبدیل شود.

او تأکید کرد: «آب شرب در حال تمام شدن است و غزه با مرگ روبه‌رو است».

به گفته فیلیپ لازارینی، آب غزه از چند طریق تأمین می‌شود که از جمله آن خط لوله‌ای است که از فلسطین اشغالی می‌آید، همچنین ایستگاههایی که آب چاهها و آب دریا را تصفیه می‌کنند و از زمانی که رژیم اسرائیل آب را به روی غزه بسته است؛ همزمان با جلوگیری از ورود سوخت و قطع برق که ایستگاههای تصفیه آب را فعال نگه می‌دارد، ذخایر آب نیز در حال تمام شدن است.

وزارت کشور غزه نیز دیروز گفت که در ۱۰ روز گذشته یک لیتر آب نیز وارد غزه نشده است و مردم مجبور شده‌اند تا آب ناسالم مصرف کنند که تبعات جدی برای سلامتی آن‌ها دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید