ولیعهد عربستان خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا گفت که عربستان سعودی مخالف هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و زیرساخت‌های نوار غزه است.

دیدار وزیرخارجه آمریکا با بن سلمان / با هدف قرار گرفتن غیرنظامیان غزه مخالفیم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی خطاب به «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا که با وی دیدار کرده بود، گفت که عربستان سعودی مخالف حمله به غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در نوار غزه است.

ولیعهد عربستان سعودی افزود: باید به قوانین بین المللی بشردوستانه از جمله در خصوص پایان دادن به محاصره نوار غزه احترام گذاشته شود.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به نقل از محمد بن سلمان نوشت: پادشاهی سعودی برای برقراری آرامش و توقف درگیری‌ها و پایان یافتن محاصره نوار غزه، تلاش‌ها و  ارتباطات خود را گسترش می دهد.

از روز شنبه (۱۵ مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات «طوفان الاقصی» را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی ۱۹۴۸ نفوذ کند. این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضداسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود.

رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات و پس از شکست و ناتوانی کامل در برابر رزمندگان مقاومت، دیوانه‌وار مناطق مسکونی و مدارس و بیمارستانها و مساجد نوار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد. وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه ۲۳۲۹ شهید به‌جای گذاشته است که بین آن‌ها ۶۱۴ کودک و ۳۷۰ زن وجود دارد، همچنین تعداد مجروحان ۹۰۴۲ نفر است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید