یک مرکز حقوق بشری با اشاره به ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه، از شرایط ناگوار ساکنان این منطقه پرده برداشت و اعلام کرد که این رژیم در هر ساعت، ۱۴ فلسطینی را به شهادت می‌رساند.

اسرائیل هر ساعت ۱۴ فلسطینی را در غزه می‌کشد / فرود آمدن ۶ هزار بمب بر سر فلسطینیان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه در گزارشی اعلام کرد که حملات هوایی و توپخانه ای به غزه، آن را به جهنم تبدیل کرده و ویرانی و مرگ را به همراه داشته است.

این مرکز با بیان اینکه شرایط انسانی در غزه بسیار ناگوار است، افزود: رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۶۰۰۰ بمب بر روی غزه آنهم در منطقه ای که بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد، ریخته است؛ بمب هایی که معادل یک چهارم قدرت بمب هسته‌ای است.

مرکز یادشده ادامه داد: غیرنظامیان در غزه هیچ سرپناه امنی ندارند و از «مرگ به سمت مرگ»پیش می‌روند آنهم در شرایط غیرانسانی که برق،آب، ارتباطات، اینترنت و امنیت غذایی وجود ندارد.

در این گزارش با اشاره به حملات گسترده هوایی و توپخانه رژیم صهیونیستی به غزه و ویرانی کامل مناطق مسکونی، آن را کشتاری توصیف کرد که حداقل ۸۲ خانواده را هدف قرار داده و این خانواده ها حداقل هرکدام ۵ نفر از اعضای خود را در جریان عملیات کشتار جمعی وحشتناک از دست داده اند.

طبق این گزارش، همچنین حملات رژیم صهیونیستی به ویرانی ۲۶۵۰ ساختمان مسکونی و آسیب دیدن حدود هفتاد هزار واحد مسکونی به شکل کلی و جزیی، منجر شده است. بر اثر این حملات دستکم ۷۱ مدرسه، ۱۴۶ مرکز صنعتی و ۶۱ مرکز رسانه ای، ۱۸ مسجد ویران شده‌اند.

مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه همچنین به آواره شدن بیش از ۸۶۰ هزار نفر به مدارس و مراکز وابسته به سازمان ملل اشاره و تاکید کرده که بیش از ۴۵۰ نفر پس از اینکه خانه و کاشانه آنها در حملات رژیم صهیونیستی ویران شده است، بی خانمان شده‌اند.

این در حالی است که در نبود هیچ سرپناهی، ده‌ها نفر از غیرنظامیان به بیمارستان‌ها از بیم حملات رژیم صهیونیستی پناه برده‌اند و در این میان، بیش از ۳۵ هزار نفر به مجتمع درمانی الشفاء روی آورده‌اند.

در این گزارش با اشاره به هشدار رژیم صهیونیستی به ساکنان غزه برای تخلیه جمعی مناطق مسکونی خود و حرکت به سمت مرکز و جنوب غزه، آمده است که این تهدیدات در حالی صورت می گیرد که حملات هوایی متوقف نشده و هیچ تضمینی برای سالم ماندن یا بازگشت وجود ندارد و این سطح جنایت جنگی را به کوچاندن اجباری افزایش می‌دهد.

این مرکز به شهادت ۷۳ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ نفر دیگر در جریان حمله رژیم صهیونیستی به خودروهایی که آوارگان را جابجا کرده‌اند و به دنبال رفتن به جنوب بودند، اشاره کرده است.

مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه به شدت هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیانی که از منازل به شکل اجباری و پس از ترساندن خارج شده اند را مورد انزجار قرار داده و آن را نقض آشکار ماده ۴۹ توافق ژنو دانست.

در این گزارش همچنین به هشدار اسرائیل به چهار بیمارستان برای تخلیه غزه و شمال آن اشاره کرده که ارائه خدمات به صدها هزار ساکن این منطقه را با دشواری رو به رو می‌سازد.

مرکز حقوق بشری یاد شده در ادامه خواستار تحرک بین المللی فوری برای رفع محاصره از غزه و رساندن برق و آب به آن شده است. این مرکز ادامه مجازات جمعی علیه ساکنان غزه را به مثابه جنایت جنگی دانسته است.

کد خبرنگار: ۲۰
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید