۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 55468503

گیلان جاذبه های فوق العاده ای دارد از این رو با ما همراه باشید و درباره جاده جنگلی سیاهکل دیلمان بدانید.

جاده جنگلی سیاهکل دیلمان

سلام نو _ سرویس گردشگری: جاده سیاهکل دیلمان یکی از جاده‌های زیبا و مسخ کننده شمال ایران است.

در جاده جنگلی « سیاهکل » به دیلمان هرچه به سمت جنوب بروید، از رطوبت هوا کاسته می‌شود و در مسیر کوهستانی ارتفاع می‌گیرد.

این مسیر ۵۰ کیلومتری، از شالیزارهای سرسبز برنج شروع می‌شود، از جنگل های انبوه می‌گذرد و در انتها از ییلاق‌های سرسبز سر در می‌آورد.

داخل جنگل چشمه‌ها و آبشارهای زیبایی در کنار پوشش درختانی چون ممرز، افرا، انجیلی، لرگ وجود دارد.

در اطراف این جنگل به وسیله منابع طبیعی برای استراحت مردم آماده سازی و امکاناتی از قبیل منقل‌های بتونی برای کباب، سرویس بهداشتی و آب لوله‌کشی مهیا شده است.

سیاهکل به دیلمان

جاده سیاهکل در فاصله ۳۲۲ کیلومتری تهران قرار دارد. یعنی بعد از ۴ ساعت به این جاده خواهید رسید.

از رشت تا جاده سیاهل نیز حدود ۴۵ کیلومتر فاصله است که می‌توانید آن را در عرض ۴۵ دقیقه پشت سر بگذارید.

جاده جنگلی سیاهکل دیلمان

البته نزدیک‌ترین شهر به این جاده، شهر لاهیجان است.

از لاهیجان تا جاده سیاهکل فقط ۲۰ کیلومتر فاصله است و در عرض ۲۵ دقیقه می‌توانید به جاده جنگلی سیاهکل برسید.

اگر تهران را مبدأ حرکت خود قرار دهید، باید ابتدا وارد جاده قزوین – رشت شوید. نرسیده به رشت، باید به‌سمت جاده سراوان تغییر مسیر دهید.

بعد از چند دقیقه رانندگی در این جاده، ابتدا به سنگر و سپس به سیاهکل خواهید رسید.

جاده سیاهکل به دیلمان یک جاده ۴۵کیلومتری است که از میدان بسیج سیاهکل آغاز شده و تا دیلمان ادامه دارد.

این جاده یکی از معروف‌ترین جاده های زیبای ایران به حساب می‌آید. مسیر این جاده از میان مناطق کوهستانی و جنگلی عبور می‌کند و بسیار پرپیچ‌وخم است. به همین خاطر برای پیمودن آن حداقل باید یک ساعت و نیم زمان در نظر بگیرید.

جاده سیاهکل به دیلمان از میان جنگل‌های سیاهکل عبور می‌کند.

این جاده به‌حدی زیباست که دلتان نمی‌خواهد به مقصد برسید. بسیاری از گردشگران در این جاده کنار می‌زنند تا از جنگل‌های بکر سیاهکل دیدن کنند.

در این جنگل چندین و چند چشمه و آبشار در مسیر خود خواهید دید. می‌توانید دستتان را روی درختان بکشید و از اکسیژن خالصی که به شما هدیه می‌دهند سپاسگزار باشید.

سرتان را که بالا بگیرید، نور خورشید را خواهید دید که تلاش می‌کند از لابه‌لای برگ درختان زمین را لمس کند.

جاده جنگلی سیاهکل دیلمان

پرندگان با حضور شما احساس ترس می‌کنند و در خانه‌های خود از دور شما را نظاره خواهند کرد. صدای آواز آن‌ها از دور در گوشتان طنین‌انداز می‌شود.

سرسبزی درختان سوی چشمتان را بیشتر می‌کند.

گاهی هم گردشگران حوصله قدم‌زدن در طبیعت را ندارند. این دسته افراد می‌توانند یک موزیک زیبا در خودرو خود پخش کنند و با سرعت کم از تماشای مناظر جنگلی لذت ببرند.

همچنین برخی دیگر از رانندگان در جاده کنار می‌زنند، همان جا یک زیلو پهن می‌کنند و کنار اعضای خانواده خود از هوای عالی لذت می‌برند.

جنگل سیاهکل

سیاهکل ۱۸.۱۷۶ نفر جمعیت دارد، محلی های این شهرستان به آن سی کل می گویند که سی به معنای صخره ی بزرگ و کوه با شیب تند و کل به معنای آبادی است پس طبق این، سیاهکل به معنای آبادی کنار کوه با شیب تند است.

شهرستان سیاهکل دارای وسعتی ۴۸ هزار کیلومتر مربعی است که از شمال و شرق به لاهیجان و از غرب به رشت و از جنوب به رودبار منتهی ی شود.

این شهر فوق العاده سرسبز، جنگل های بسیار زیبایی دارد که به جنگل های سیاهکل شهره هستند.

وجود درختان سبز پیچیده در هم و طبیعت بی نظیری که دارد آن را به برترین جاذبه ی گردشگری این شهرستان و یکی از بهترین دیدنی های ایران تبدیل کرده است و یک جای عالی برای گذراندن تعطیلات چند روزه محسوب می شود.

چادر زدن در این جنگل هم لذت سفرتان را چندین برابر خواهد کرد.

با پیاده روی در جنگل های انبوه سیاهکل می توانید یک دورنمای عالی به قله ی زیبای درفک را هم داشته باشید و با ادامه ی این پیاده روی تا دیلمان به منطقه ای رویایی به نام ملومه می رسید و می توانید وعده ی ناهارتان را همانجا میل کنید.

البته سیاهکل فقط به دلیل طبیعتش مشهور نیست. در راه رسیدن به آن، به کاروانسرایی برمی خورید که تی تی نام دارد که در زبان گیلکی به معنای «شکوفه» است، این کاروانسرا در نزدیکی رودخانه ی شیم رود قرا گرفته است.

جاده جنگلی سیاهکل دیلمان

کاروانسرای تی تی متعلق به دوره ی صفویان است و در ۱۰ کیلومتری جاده ی سیاهکل به دیلمان و روی تپه ای بلند و سرسبز قرار دارد و در زمان های گذشته، مسیر کاروان لاهیجان به دیلمان و طالقان بوده است.

پس سفر به سیاهکل و بازدید از جنگل ای سیاهکل علاوه بر اینکه یک سفر طبیعت گردی است، می تواند یک سفر تاریخی هم باشد و کنجکاوی های تاریخی گردشگران را هم جوابگو باشد.

جدای از جنگل های سیاهکل و این کاروانسرا، این شهر رودخانه های زیادی هم دارد که از دیگر جاذبه های گردشگری سیاهکل هستند. آبشار مشهور این شهر، لونک نام دارد و یک جای خوب برای گذراندن آخر هفته است.

کد خبرنگار: ۲۶
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید