دبیرکل سازمان ملل گفت: ما معتقدیم از طریق  به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی، امیدواریم بتوانیم به این مشکلات خاتمه دهیم.        

گوترش: از وخامت اوضاع در غزه آگاهی داریم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آنتونیو گوترش در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان گفت: شاید هیچ کسی بیشتر از ما از قضایای پیش آمده در غزه ناراحت نمی‌باشد زیرا صدها تن از کارمندان سازمان ملل در این شهر در شرایط بسیار نامناسبی میباشند و تاکنون تعدادی از آنها هم کشته شده اند و در این شرایط به حفاظت از اهالی غزه می پردازند.

گوترش افزود: عده کثیری از اهالی غزه در مدارس متعلق به سازمان ملل متحد در این شهر پناه داده شده اند. از وخامت اوضاع در غزه آگاهی داریم و در حال تلاش هستیم که از طریق رایزنی با کشورهای دیگر از شدت یافتن بمبارانها و درگیری ها جلو گیری کنیم زیرا هر لحظه بیم آن می رود که تشدید این وضعیت موجب بروز فاجعه ای در غزه شود.

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما همواره با مواضع افراطی مقامات اسراییلی مخالفت نموده ایم و معتقدیم از طریق به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی ، امیدواریم بتوانیم به این مشکلات خاتمه دهیم.

گوترش گفت: بطور گسترده در حال رایزنی هستیم تا از سرایت آتش جنگ به دیگر مناطق جلوگیری نماییم.

وی ضمن قدردانی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال آب، غذا و دارو - با هماهنگی صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل - به غزه اظهار نگرانی نمود که باتوجه به پایان یافتن سوخت نیروگاههای برق در غزه خطر وقوع فاجعه ای در غزه بیش از بیش محتمل می باشد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید