۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 55468476

پارک های تهران جالب و مفرح هستند از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم پارک آب و آتش تهران کجاست.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: پارک آب و آتش به عنوان یکی از پارک های جدیدالاحداث در شهر تهران می باشد که برای ساخت آن از طراحی مدرن و زیبا به همراه المان های جذابی استفاده شده است.

پارک ها و فضاهای سبز، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برای گذراندن اوقات فراغت به همراه خانواده و دوستان می باشد.

گردشگران داخلی و خارجی متعددی هستند که پارک آب و آتش را به عنوان مقصد گردشگری خود در تهران انتخاب می کنند و ساعاتی را به خوشی در این فضای زیبا و دل انگیز سپری می کنند.

دلایل مختلفی برای انتخاب این پارک به عنوان مقصد تفریحی و گردشگری وجود دارد که یکی از مهمترین آن ها داشتن مسیر دسترسی بسیار آسان آن می باشد.

پارک آب و آتش مترو

بوستان آب و آتش در اراضی عباس آباد واقع شده و برای دسترسی به آن می توان علاوه بر خودروی شخصی از وسایل نقلیه عمومی نیز استفاده کرد.

در ادامه با تمام مسیرهای دسترسی به این بوستان آشنا می شویم تا هر کدام از آن ها برای دسترسی شما به بوستان آب و آتش آسان تر بود را انتخاب نمایید و به سمت آن روانه شوید.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

از آنجایی که در روزهای آخر هفته و یا تعطیلات، جای پارک در منطقه اطراف پارک دشواری به همراه دارد، برخی ترجیح می دهند با وسایل نقلیه عمومی خود را به پارک آب و آتش برسانند.

در ادامه با مسیرهای دسترسی مختلفی که به بوستان آب و آتش منتهی می شوند، آشنا خواهیم شد.

در صورتی که بخواهید با وسایل نقلیه عمومی خود را به بوستان آب و آتش برسانید، یکی از آسان ترین روش ها، استفاده از مترو می باشد که برای این منظور می بایست سوار خط مترو کهریزک – تجریش شده و به سمت تجریش بروید و در ایستگاه شهید حقانی از مترو پیاده شوید.

از مترو خارج شده و با توجه به علائم و تابلوهای راهنمایی که در خیابان وجود دارند، می توانید به راحتی و به صورت پیاده خود را به پارک آب و آتش برسانید.

پارک آب و آتش یکی از بزرگترین و محبوب ترین پارک های پایتخت است که در مجموعه اراضی عباس آباد تهران و در قلب شهر جای گرفته است.

این پارک در ابتدا تنها بوستان این مجموعه بود؛ اما اندک اندک پارک ها و بوستان های دیگری در این منطقه سر برآورند که پارک آب و آتش را در نهایت به متنوع ترین و جذاب ترین بوستان تهران تبدیل کردند.

این بخش ها و بوستان ها در آب و آتش، شامل پارک هایی می شود که در ادامه می خواهیم آنها را به شما معرفی کنیم.

بوستان حضرت ابراهیم که همه آن را با نام آب و آتش می شناسند، برج های آتش، فواره های آب و آمفی تئاتر را در خود جای داده است.

بعد از آن بوستان بنادر قرار دارد که از آمفی تئاتر تا پل ابریشم و گنبد مینا را در بر می گیرد و شامل فانوس دریایی، گذر گردشگری، فودکورت های راه چوبی و جزیره می شود.

پل طبیعت هم در قسمت شرقی بوستان بنادر قرار دارد. از این بوستان که عبور کنیم به آسمان نمای گنبد مینا و سینما گیم 7 بعدی در بوستان منظومه شمسی می رسیم.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

راه را ادامه می دهیم و در نهایت بوستان نوروز در برابر ما قرار می گیرد. دریاچه مصنوعی خزر و میدان مشاهیر جزوی از بوستان نوروز هستند.

هر چند امروزه در تقسیمات فضای سبز و شهرداری، تمام این ها با نام های خاص خود به ثبت رسیده اند؛ اما تقریبا همه اهالی تهران این مجموعه بزرگ را به نام پارک آب و آتش می شناسند.

  • پارک آب و آتش با داشتن فواره های آب، پیست اسکیت، مسیر دوچرخه سواری و زمین بازی ویژه کودکان از بهترین مکان ها برای تفریح کودکان و نوجوانان به شمار می آید.
  • پل طبیعت سومین نماد شهری پایتخت در این پارک قرار دارد.
  • نورپردازی های زیبا و رنگارنگ پل طبیعت و چشم اندازی که از تهران و بزرگراه های آن می دهد، بر جذابیت های پل اضافه می کند.
  • آسمان نمای گنبد مینا با برنامه رصد آسمان در شب و بازدیدهای علمی-تفریحی اوقات جذابی را برای علاقه مندان به نجوم فراهم آورده است.
  • دریاچه مصنوعی خزر و آلاچیق های اطراف آن، فرصتی عالی برای لذت بردن از خنکا، آرامش و زیبایی های این پارک ایجاد می کند.
  • فودکورت ها و کافه ها و رستوران های متعدد پارک آب و آتش، این پارک را به گزینه مناسبی برای شکم گردی تبدیل کرده است.

پارک آب و آتش پل طبیعت

یکی از اصلی ترین نمادهای تهران و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تهران که گردشگران زیادی را به سمت جذب می کند، پل طبیعت می باشد که در میان پارک آب و آتش و پارک طالقانی قرار گرفته و این دو را به یکدیگر اتصال می دهد.

اما جزء هیچکدام از پارک ها نمی باشد. پل طبیعت، پل غیر خودرویی بوده و محلی برای گشت و گذار می باشد که گردشگران آن را انتخاب می کنند.

پارک آب و آتش تهران کجاست؟

این پل دارای 3 طبقه بوده و در آن امکانات رفاهی نظیر کافه و رستوران های متعدد وجود دارد که گردشگران می توانند برای صرف وعده غذایی و یا میان وعده به آن ها مراجعه کنند.

مجموعه های غذایی پل طبیعت در طبقه اول آن و در ارتفاعی 40 متری قرار دارند. تجربه صرف غذا در این ارتفاع و با چشم اندازی خیره کننده از تهران، بسیار کم پیش می آید.

شما در اینجا می توانید به انواع غذاهای ایرانی، فست فودها، غذاهای خارجی و انواع نوشیدنی های گرم و سرد و دسر دسترسی پیدا کنید.

همچنین خوب است بدانید مجموعه فودکورت پل طبیعت، پارکینگ رایگان نیز دارد که در خیابان شهیدی نرسیده به ورودی بوستان قرار گرفته است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید