۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
کد خبر: 55468290

آبشارهای ایران دیدنی و جالب هستند از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم آبشار شلماش کجاست.

آبشار شلماش کجاست

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشار شلماش در فاصله‌ی ۱۵کیلومتری شهر سردشت و ۲۴۱کیلومتری شهر ارومیه و در کنار دره‌ای بسیار زیبا قرار دارد.

این آبشار دیدنی، چشم‌اندازی‌ کم‌نظیر پدید آورده و تبدیل به مقصد پرطرفداری برای بازدیدکنندگان شده است.

سرچشمه‌ی آبشار شلماش سردشت رودخانه‌ی زاب است.

این آبشار بر روی گسل بزرگی که در مسیر روستای آلمان و شلماش قرار دارد واقع شده و در واقع آبشاری سه طبقه است که از ارتفاع ۵۰ متری به پایین سرازیر می‌شود.

دیدن آبشار اول به محض رسیدن پای کوه امکان‌پذیر است.

اما مسافران، برای این‌که بتوانند از طبقات دیگر آبشار نیز بازدید کنند، باید با پیمودن ۴۰۰پله، به پایین دره بروند. فراموش نکنید در طول مسیر از تماشای منظره‌ی زیبای سقوط آب غافل نشوید.

آبشار شلماش سردست

شلماش در نزدیکی روستایی به همین اسم در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است. از آنجا این جاذبه گردشگری تنها ۱۵ کیلومتر از شهر سردشت فاصله دارد، برخی آن را با نام آبشار شلماش سردشت می‌شناسند.

آبشار شلماش کجاست

سردشت شهری مرزی با آب و هوای معتدل و کوهستانی است. کوه‌های بزرگ محاصره شده با درختان جنگلی، منظره‌ای وصف نشدنی به این منطقه بخشیده و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

آب موجود در آبشار شلماش سردشت از رودخانه “زاب کوچک” نشات می‌گیرد که بر روی گسل بزرگی در مسیر روستای آلمان و شلماش قرار دارد.

این رودخانه در فصل بهار به خصوص فروردین و اردیبهشت پر آب‌تر است و حال و هوای دیگری به این منطقه می‌بخشد.

پس از اینکه به استان آذربایجان غربی رسیدید، باید به سوی شهر مرزی سردشت حرکت کنید. این شهر حدود ۲۴۰ کیلومتر از ارومیه فاصله دارد.

با خودروی سواری از ارومیه تا سردشت حدود ۴ ساعت فاصله است. در مسیر خود به سردشت به روستای مراغان و شلماش خواهید رسید و تابلوهای راهنما شما را به سمت آبشار شلماش هدایت می‌کنند.

آب و هوای خوب و درختان زیبا و سرسبز جاده به قدری اغواگر است که در طی این سفر خسته نخواهید شد و از تماشای زیبایی‌های مسیر سیر نمی‌شوید.

آسفالت بودن جاده و امنیت بالای آن، سفر خوب و راحتی را برای شما تضمین می‌کنند.

تلفیق هنرمندانه درختان رنگارنگ با آسمان و کوه‌های سرسبزی که در در طول این مسیر مشاهده می‌شود منظره بی‌نظیری را به تصویر می‌کشد.

به همین دلیل توضیه می‌کنیم از این زیبایی‌ها استفاده کنید و برای چند دقیقه‌ در کنار جاده توقف کرده و از تماشای نعمت‌های بی‌پایان الهی لذت ببرید. به‌علاوه می‌توانید عکس‌های زیبایی نیز برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی خود بگیرید.

آبشار شلماش کجاست

اگر قصد دارید برای فرار از گرمای طاقت‌فرسای تابستان سفری چند روزه به یکی از شهرهای ایران داشته باشید. سفر به سردشت و بازدید از آبشار خروشان آن ایده بسیار خوبی خواهد بود.

البته بازدید از این آبشار در فصل بهار نیز خالی از لطف نیست، اما باید بدانید که هوا اندکی سرد است و این سرمای هوا شاید برای برخی افراد دلپذیر نباشد. لازم به ذکر است اگر در فصل بهار قصد سفر به آبشار شلماش را دارید، حتما لباس گرم همراه خود داشته باشید.

عمق آبشار شلماش

آبشار شلماش در سردشت مجموعه ای سه طبقه بوده که محوطه بازدید از آبشار را به شکل نمایی از کلی از بالا به پایین تبدیل کرده است.

پس از پارک کردن ماشین و پیاده روی به سمت آبشار، از میان درختان بلوط، چنار، انار و گردو عبور خواهید کرد.

فاصله ی این آبشار تا پارکینگ حدود ۲۰ متر است و بعد از آن که به محوطه آبشار وارد می شوید، اولین و بالاترین آبشار را خواهید دید که برای دیدن دو آبشار بعدی می بایست تا قسمت های پایینی دره هم پیش بروید.

مسیر کوهستانی که در پیش روی مسافران است دره ای عمیق با بیش از ۳۸۰ پله و حصار است که بهسازی شده اند و تقریبا شرایط مناسبی را برای بازدید از آن ها فراهم آورده است.

آبشار شلماش کجاست

شما کافی هست که از پله هایی که در این منطقه تعبیه شده است استفاده کنید و به پایین بروید و در طبقات مختلف توقف کنید تا نماهای دیگری از آبشار را ببینید.

در طبقه میانی حتما توقف کنید چرا که بهترین دید را خواهید داشت و فاصله تان تا آبشار به حداقل می رسد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید