جاذبه های طبیعی مازندران بی همتا است از این رو با ما همراه باشید و درباره آبشار گزو؛ آبشاری فوق العاده در مازندران بدانید.

آبشار گزو؛ آبشاری فوق العاده در مازندران

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشارها یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی است.

این جاذبه‌های دوست‌داشتنی همچنین بهترین مکان برای سفرهای خانوداگی و دوستانه به‌ویژه در ایام تابستان و داشتن یک روز خاطره‌انگیز و تکرار نشدنی در دامان طبیعت محسوب می‌شود.

یکی از زیباترین آبشارهای ایران که می‌تواند انتخاب شما برای این سفر باشد، آبشار گزو مازندران است.

آبشار گزو در منطقه‌ای جنگلی و بکر و در قلب جنگل افسانه‌ای لفور قرار دارد. از این آبشار رویایی می‌توانید شهرستان سوادکوه شمالی و ۱۵ کیلومتری شهر زیرآب می‌توانید دیدن کنید.

درباره آبشار گزو

آبشار گزو آلاشت، جاذبه‌ی بسیار زیبایی است که در دل جنگل واقع شده است. هرچه آبشار مرتفع‌تر باشد زیبایی خیره‌کننده و خاصی خواهد داشت.

این آبشار با ارتفاع ۴۵ و ۵ متری خود در دو قسمت، در مجموع چهل و هشت متر دارد که از یک صخره نیم دایره مانند و زیبا به پایین خیزش می‌کند. جنگل‌های هیرکانی و سر به فلک کشیده اطراف آبشار نیز بر زیبایی آن افزوده‌اند.

آبشار گزو؛ آبشاری فوق العاده در مازندران

این آبشار زیبا در فاصله ۱۵ کیلومتری زیرآب سوادکوه واقع شده است و با زیبایی طبیعی خود از جاهای دیدنی آلاشت است. آبشار که در جنگل‌های افسانه لفور استان مازندران جای گرفته است از توابع شهرستان سوادکوه شمالی هستند.

این منطقه با آب و هوای کوهستانی در ۱۵ کیلومتری آن نیز بخش شیرگاه قرار گرفته است.

هرچند زیبایی این آبشار بسیار خیره‌کننده است؛ اما به دلیل اینکه در یک منطقه بکر و جنگلی واقع شده و مسیر دسترسی به آن هم کمی دشوار است، افراد زیادی آن را نمی‌شناسند.

اما افرادی که یکبار به دیدن این آبشار می‌روند، آن را به یکی از برنامه‌های جذاب خود برای همیشه تبدیل می‌کنند.
ارتفاع بالای صخره‌ها باعث شده تا آبشار خاص و بی‌نظیر باشد. به‌علاوه حرکت آب در مسیر این آبشار سبب تشکیل حوضچه‌های متعددی شده است که پر از آب هستند.

امکان آب‌تنی در این حوضچه‌ها، آن را برای گشت و گذاری جذاب در فصل تابستان مهیا کرده است.

آبشار گزو را می‌توانید در فصل‌های بهار، تابستان و حتی مهرماه ببینید؛ اما بهترین زمان برای سفر به این منطقه گردشگری جذاب، فصل تابستان است تا بتوانید آبتنی در حوضچه‌های اطراف آبشار هم داشته باشید.

آبشار گزو؛ آبشاری فوق العاده در مازندران

دیدن این آبشار نیازمند همراهی با یک راهنماست که بتواند شما را در مسیر آبشار راهنمایی کند. بدین صورت می‌دانید که از کدام قسمت باید به سمت آبشار بروید.

حتی امکان کمپ زدن را در اطراف آبشار دارید تا در صورت داشتن امکانات امنیتی به‌راحتی شب را در دل جنگل لفور مازندران به صبح کنید و از آواز پرندگان و صدای آرمش بخش رودخانه لذت ببرید.

همانطور که گفتیم آبشار گزو در دل جنگل‌های انبوه لفور جای گرفته و برای دیدنش باید مسیری طولانی پیاده روی کنید.

بنابراین اولین نکته مهم در این سفر به همراه داشتن کفش مناسب پیاده روی در مسیر ناهموار جنگلی است.

همچنین آب آشامیدنی کافی نیز یکی دیگر از ملزومات این پیاده روی است. چرا که در محیط جنگلی آب سالم برای آشامیدن به ندرت پیدا می‌شود.

مسیر آبشار گزو

آبشار زیبای گزو در منطقه‌ای قرار دارد که امکان لذت بردن از دیدنی‌های دیگری را هم به گردشگران و علاقمندان می‌دهد. در واقع به بهانه دیدن این آبشار از طبیعت بکر اطراف نیز می‌توان دیدن کرده و از نقاشی شگفت انگیز خداوند لذت برد.

درختان کهن این جنگل طوری سر به فلک کشیده‌اند که اگر بالای سر خود را نگاه کنید، چیزی جز باریکه‌های ضعیف نور نخواهید دید. عبور از میان این درختان در هم تنیده قطعا خاطره‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

این مسیر جنگلی بسیار سرسبز و خوش آب و هواست. سکوت و زیبایی جنگل خستگی را از یاد هر کسی می‌برد.

آبشار گزو؛ آبشاری فوق العاده در مازندران

قدم زدن در چنین طبیعتی و استشمام بوی طبیعت بکر و گوش دادن به آواز پرندگان در میان شاخه‌های بلند درختان بسیار روح نواز است.

در این مسیر می‌توانید درختانی چون راش، ممرز، لیلکی، انجیلی، ازگیل و… را ببینید و از میوه‌های وحشی و بی نظیر آن لذت ببرید.

پس از کمی پیاده روی در جنگل، کم کم صدای آبشار خروشان را خواهید شنید.

صدای برخورد آب زلال با صخره‌ها و سنگ‌های مسیر از ارتفاع چند متری، یکی از گوش نوازترین صداهایی است که هر کسی می‌تواند بشنود.

به آبشار زیبای گزو که رسیدید می‌توانید سقوط آب از میان صخره‌ها و درختچه‌های کوچک و بزرگ را ببینید.

آبشار گزو در واقع دو آبشار است که به فاصله نه چندان زیاد از هم قرار دارند. یکی از آن‌ها ارتفاعی ۵ و دیگری ۴۳ متری دارد.

آبشاری که ارتفاع کمتری دارد، عریض‌تر است و حوضچه بزرگتری دارد که در میان درختان و سرسبزی انبوه آن مانند نگینی می‌درخشد.

آب این آبشار پس از پر کردن حوضچه به صورت رودخانه‌ای در دل جنگل جاری می‌شود. آبشار بلندتر از میان صخره‌ای گودمانند سرازیر شده و حوضچه نسبتا کوچکتری در پای خود ایجاد می‌کند.

در پای این آبشار اگر بایستید می‌توانید طراوت و خنکی آب و جنگل را به خوبی احساس کنید. حوضچه‌ها محل پرطرفداری برای شنا و آبتنی در گرمای تابستان هستند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید