مؤسسه فرهنگی میرداماد در راستای برگزاری سلسله‌ نشست‌های فرهنگی با عنوان «سرزمین مادری»، چهارمین نشست خود را با محوریت معرفی مکتب هنری - ایالتی استرآباد برگزار می‌کند.

نشست علمی معرفی «مکتب استرآباد» برگزار می‌شود

در این نشست علمی، مکتب نگارگری نویافته «استرآباد» در اواسط دوره صفوی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. مکتب استرآباد که پیش از این در مجامع علمی و هنری داخل کشور مطرح نگردیده بود، با بررسی تطبیقی 15 نگاره منسوب به استرآباد موجود در موزه ملک تهران و نگاره‌های شاهنامه‌های منسوب به استرآباد در موزه‌های بریتانیا، کتابخانه موزه بیرمنگام، کتابخانه موزه بریتانیایی لندن، اخیراً مورد توجه پژوهشگران واقع شده است. 
اسدالله معطوفی؛ محقق، نویسنده و پژوهشگر گرگان‌شناس در این نشست با موضوع سیمای فرهنگی، اجتماعی استرآباد در دوره صفوی به سخنرانی خواهد پرداخت. همچنین محمدرضا ساختمان‌گر، دانشجوی دکتری تاریخ تطبیقی هنر اسلامی که موضوع رساله دکتری‌اش با محوریت «معرفی مکتب استرآباد» است، به چرایی و چگونگی شکل‌گیری این مکتب ایالتی در اواسط دوره صفوی می‌پردازد.

این مراسم روز ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۷در محل تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد (گرگان، بلوار شهید مفتح) برگزار می‌شود. پژوهشگران و علاقه‌مندان می‌توانند با مؤسسه فرهنگی میرداماد تماس بگیرند.
شماره تماس: ۳-۰۱۷۳۲۴۲۶۱۹۱

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید