در جریان معاملات امروز شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ بازار ارز و طلا، نرخ دلار در بازار با کاهش روبرو شد.

کاهش شدید عصرگاهی قیمت دلار با خبر آزادسازی منابع ایران در لوکزامبورگ+ قیمت دلار چند؟
به گزارش سلام نو، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا، در بخش اسکناس بدون تغییر قیمت، ۴۱ هزار و ۲۰۹ تومان و در بخش حواله‌ ۳۷ هزار و ۴۵۱ تومان کشف قیمت شد.

دلار در ‌صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به قیمت ۴۰ هزار و ۸۳۹ تومان خریداری و با نرخ ۴۱ هزار و ۲۰۸ تومان فروخته شد.

امروز همچنین ‌یورو در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۳ هزار و ۶۶۲ تومان معامله شد.

اسکناس درهم امارات ۱۱هزار و ۲۲۱ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۰هزار و ۲۰۱ تومان است.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد،‌ دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. امروز خبر آزادسازی ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در کشور لوکزامبورک منتشر شد که می‌تواند نرخ ارز را با کاهش روبرو کند. نرخ دلار صبح امروز تا ۵۰ هزار تومان نیز پیش رفت و با انتشار خبر آزادسازی منابع کشور شروع به کاهش کرد.

* آخرین قیمت انواع سکه و طلا سکه ‌

سکه طرح قدیم‌ در بازار امروز به نرخ ۲۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز به قیمت ۲۷ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار به نرخ ۱۵ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه نیز به قیمت ۱۰ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه گرمی به نرخ ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار به قیمت ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار تومان در هر گرم داد و ستد شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار در بازار، ۹ میلیون و ۹۸۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد.

هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم) امروز در بازار جهانی‌ با افزایش ۳۲ صدم درصد، ۱۸۳۲ دلار معامله شد. ‌

قیمت دلار امروز ۱۵ مهر ۱۴۰۲/ بازار ارز دوپاره شد

دلار امروز کار خود را با قیمت ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان آغاز کرد و مشخص نیست در ادامه روز روند قیمت دلار چگونه است. دو دیدگاه درباره روند قیمت دلار در بازار امروز وجود دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، دیدگاه اول این است که قیمت دلار امروز به بالای مرز ۵۰ هزار تومان می‌رسد و در همین محدوده هم باقی می‌ماند. این گروه از افزایشی‌های بازار معتقدند دلار با کانال ۴۹ هزار تومان خداحافظی کرده و احتمالا در این هفته ما شاهد دلار ۵۰ هزار تومانی خواهیم بود.

این عده معتقدند که تاکنون هم قیمت دلار تحت تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی در کانال ۴۹ هزار تومان ماندگار بوده و با ورود به نیمه دوم سال، بازارساز نمی‌تواند با قدرت نیمه اول سال، بازار را کنترل کند. در نتیجه احتمالا روند صعودی دلار آغاز شده است.

دیدگاه دوم این است که حتی اگر قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان هم وارد شود، مقطعی است و قیمت این ارز مجددا به زیر کانال ۵۰ هزار تومان بر می‌گردد. این گروه معتقدند بازارساز در چند ماه گذشته تمام توان خود را برای کنترل نرخ ارز به کار بسته و به سادگی اجازه نمی‌دهد که دلار وارد کانال ۵۰ هزار تومان شود.

چون در صورت ورود دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی، مجوز افزایش قیمت بیشتر صادر می‌شود و این بر خلاف خواسته بازارساز است. بنابراین کاهشی‌های بازار معتقدند که دلار بالای کانال ۵۰ هزار تومان ماندگار نیست و احتمالا تا کانال ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان هم پایین بیاید و فعلا در همین محدوده قیمتی بماند.

اما چیزی که هر دو گروه درباره آن نظر یکسانی دارند این است که مرز ۴۹ هزار تومانی، کف قیمت دلار است و دلار به زیر این رقم نمی‌رسد.

البته امروز خبر دیگری هم به بازار ارز رسید و آن هم آزادسازی ۱.۷ میلیارد دلار از دارایی‌های ارزی ایران در لوکزامبورگ بود. دیوان عالی کشور لوکزامبورک امروز اعلام کرد که موانع قضایی جهت دسترسی به معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دارایی‌های ارزی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این کشور برطرف شده و این منابع اکنون در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است.

البته نکته‌ای که در این خبر به آن اشاره شده این است که معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است. نکته‌ای که این احتمال را تقویت می‌کند که این منابع دلاری نیست و در قالب دیگری به ایران داده می‌شود. اما باید دید آیا این خبر می‌تواند بر بازار ارز اثر بگذارد یا نه.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید