صندوق بازنشستگی کشوری بدلیل پرداخت نشدن سهم شاغلان آموزش و پرورش از اعمال رتبه‌بندی بازنشستگان استنکاف می‌کند.

دلیل صادر نشدن احکام رتبه‌ بندی فرهنگیان بازنشسته چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از روزنو، وزارت آموزش و پرورش می‌گوید: سهم صندوق بازنشستگی برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و اخیرا ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ را پرداخت کرده است.

در قانون رتبه‌بندی معلمان به صراحت تصریح شده که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تمام معلمان شاغل و بازنشسته مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند.

صندوق بازنشستگی کشوری بدلیل پرداخت نشدن سهم شاغلان آموزش و پرورش از اعمال رتبه‌بندی بازنشستگان استنکاف می‌کند.

محمد وحیدی عضو ناظر مجلس در کمیته تدوین آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان می‌گوید: جلسات متعددی با حضور کمیسیون آموزش مجلس برای پیگیری حقوق فرهنگیان بازنشسته با وزیر آموزش و پرورش برگزار شده است و صحرایی در نهایت اعلام کرد که نامه وزارتخانه برای صدور احکام بازنشستگان به صندوق بازنشستگی ارسال شده است.

هر چند وزارت آموزش و پرورش سهم صندوق بازنشستگی برای سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و اخیرا ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ را پرداخت کرده است اما صندوق باز نشستگی کشوری به دلیل اینکه سهم شاغلان (معلمان) پرداخت نشده، این موضوع را به صورت یک گرو نگه داشته و حکم بازنشستگان را با رتبه‌بندی تطبیق نداده است.

در قانون رتبه‌بندی معلمان به صراحت تصریح شده که از تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ تمام معلمان شاغل و بازنشسته مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند، بدین معنا که دریافتی همه کسانی که از این تاریخ به بعد بازنشسته شده‌اند باید براساس حکم رتبه‌بندی باشد اما سازمان بازنشستگی از تطبیق حکم بازنشستگان براساس نظام رتبه‌بندی سرباز می‌زند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید