مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: طی شبانه‌روز گذشته بر اثر ورود سامانه بارشی طبق پیش‌بینی‌ها شاهد بارندگی گسترده در استان بودیم که بارش‌ها در ارتفاعات مازندران به صورت برف بود و نخستین برف پاییزی سال جاری مازندران را ثبت کرد.

بارش نخستین برف پاییزی در ارتفاعات مازندران + فیلم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سید محمدرضا رضوی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته بارندگی‌های خوبی در مناطق مختلف مازندران رقم خورد که در ابتدای پاییز اتفاق خوبی برای استان است. این بارش‌ها در ارتفاعات مازندران با توجه به اختلاف دما به برف تبدیل شد و نقاط مرتفع کوه‌های مازندران را سفیدپوش کرد.

وی افزود: بر اساس داده‌های ثبت شده و همچنین مشاهدات، تقریبا همه نقاط بالای ۳ هزار و ۵۰۰ متر مازندران سفیدپوش شده و در برخی نقاط نیز برف تا دامنه‌های پایین‌تر از این ارتفاع نیز رسیده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: این بارش‌های برفی در ابتدای فصل پاییز می‌تواند به افزایش ذخیره برفی استان کمک کند و زمینه مساعدی برای بیشتر شدن ذخیره برفی در بارش‌های پیش رو که طی پاییز و زمستان رقم می‌خورد فراهم آورد.

رضوی درباره میزان بارش باران در مناطق مختلف استان نیز گفت: بارندگی‌ها همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد در مناطق مرکزی و شرقی استان از حجم بیشتری برخوردار بود. کمترین میزان بارندگی ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان مربوط به رینه بود که حدود یک میلیمتر ثبت شد و بیشترین بارندگی نیز در ایستگاه امیرآباد بهشهر با ۱۲۳ میلیمتر به ثبت رسید.

وی افزود: پس از امیرآباد، نوشهر با ۱۰۰.۲ میلیمتر، گلوگاه با ۶۸ میلیمتر، ایزدشهر و بابلسر با ۶۴ میلیمتر، دشت‌ناز با ۵۲ میلیمتر و قراخیل قائمشهر با ۵۰ میلیمتر در رده‌های بعدی جدول بارندگی‌های یک شبانه‌روز اخیر قرار گرفتند. در سایر ایستگاه ها نیز بین ۳ تا ۵۰ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید