احمدرضا عابدزاده دروازه‌بان سابق تیم فوتبال ویدیویی از پیتزا درست کردنش در رستورانش منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

پیتزا درست کردن احمدرضا عابدزاده در رستورانش + فیلم

به گزارش سلام نو،احمدرضا عابدزاده متولد ۴ خرداد ۱۳۴۵ در آبادان دروازه بان سابق فوتبال می باشد.

وی با ۱۹۰ سانتی متر قد در تیم ملی و باشگاهی آنچنان درخشید که لقب عقاب آسیا را گرفت و حالا در دوران بازنشستگی رستوران داری و گاهی مربیگری می‌کند.

بعنوان فرزند ششم در بین شش برادر و چهار خواهر بزرگ شد و بخاطر بازی فوتبال برادرانش از پنج سالگی او هم با یک تو پلاستیکی فوتبال را شروع کرد.

عابدزاده از دوران مدرسه درون دروازه می ایستاد تا اینکه سال ۶۱ وارد تیم هلال احمر اصفهان شد و یکسال بعد به عضویت تیم تام در آمد.

او کنار فوتبال برای کمک خرجی خانواده مدت کار نجاری و هم پادویی (شاگردی) انجام می داد.

بعد از تام در سال ۱۳۶۳ توسط رسول کربکندی به تیم منتخب اصفهان دعوت شد تا اینکه با درخشش خیره کننده خود سال ۶۴ به تیم ملی جوانان راه یافت.

عابدزاده در سال ۱۳۶۶ وقتی ۲۱ ساله بود برای گذراندن خدمت سربازی به تیم ژاندارمری تهران پیوست و سال ۶۸ دوباره به تیم تام بازگشت.

او سال ۱۳۶۹ در ۲۴ سالگی به استقلال تهران پیوست و سه فصل در این تیم بود تا اینکه سال ۷۲ – ۷۳ را به اصفهان بازگشت و عضو تیم سپاهان شد.

وی در نهایت سال ۱۳۷۳ به پرسپولیس رفت و به مدت ۶ سال در این تیم حضور داشت تا اینکه سال ۱۳۷۹ در ۳۴ سالگی با پیراهن این تیم از فوتبال کنار رفت.

عابدزاده در ۲۳ دی ماه ۱۳۸۴ بعد از چند سال از بازنشستگی به صورت افتخاری در بازی پرسپولیس با بایرن مونیخ به زمین رفت و بصورت رسمی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

ایشان در طول ۱۱ سال حضور خود در تیم ملی ایران در ۷۸ بازی با ۵۲ گل خورده حضور درخشانی داشتاوج شهرت احمدرضا در بازی ‌های آسیایی ۱۹۹۰ پکن اتفاق افتاد که با وجود آسیب دیدگی از ناحیه انگشتان دست با مهار ۲ پنالتی در فینال مسابقات در برابر کره شمالی ایران را به قهرمانی آسیا رساند.

وی در بازی‌ های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه یکی از ارکان موفقیت تیم ملی فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی بود.

احمدرضا عابدزاده سال ۱۳۶۶ وقتی ۲۱ ساله بود با خانم نفیسه لطیفیان ۱۶ ساله ازدواج کرد که دو سال بعد دخترشان نگار به دنیا آمد.

این زوج در سال ۱۳۷۲ هم صاحب یک فرزند پسر بنام امیر شدند.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید