فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: موشک بالستیک از لحاظ فناوری یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های جهان است.

سرلشکر سلامی: یکی از ۳ کشور دارای موشک بالستیک نقطه‌زن هستیم / پرتاب ماهواره در عصر محاصره علمی کار بسیار بزرگی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در دهمین کنگره بین‌المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور اظهار کرد: من معتقدم دانشجویان علوم پزشکی امروز ما امتداد دهندگان نخبگان پزشکی کشور مانند ابوعلی سینا، ذکریای رازی و خواجه نصیر طوسی هستند.

وی با بیان اینکه دانشجویان احیاکنندگان عصر طلایی تمدن اسلام و ایران هستند، افزود: رخسار شما آینده مملکت است علمی که شما در پیش گرفته‌اید علم حیات و دانش زندگی است. از منظر قرآن اگر کسی یک انسان را زنده کند انگار تمام بشریت را زنده کرده است. هر کسی که یک نفر را احیا کند به اندازه احیا همه انسان‌ها ارزشمند است.

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: دانش پزشکی، دانش خداشناسی و علم توحید است. خداوند با خلق هر انسان یک دنیا ساخته است. تمام علوم ریاضی و مکانیک در بدن انسان به‌کار گرفته شده است. دانشجویان علوم پزشکی درباره یک دنیا تحقیق و پژوهش می‌کنند.

سردار سلامی عنوان کرد: دانش پزشکی بسیار سخت است. چون که یک پزشک قرار است امانت‌های عالم خلقت را درمان کند. پزشک نمی‌تواند طبق یک فرمول عمل کند. هر بیمار یک شخصیت و یک مساله جداگانه دارد. یک پزشک باید بتواند در عرض ۱۰ دقیقه مشکل بیمار را تشخیص دهد بنابراین این مساله نیاز به دانش بسیار زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که پزشک می‌شود باید اعتماد به نفس، دانش زیاد، فروتنی، رفتار محترمانه با بیمار، وجدان و نشاط داشته باشد و ایران در دوران کرونا کشورهای پیشرفته جهان در عرصه پزشکی را جا گذاشت.

فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: آینده شما و آینده این کشور به هم گره خورده است. کشور در زمینه پزشکی در حال پیشرفت است و در دنیای پزشکی، ایران جزء کشورهای خوب است. من به کادر پزشکی کشور افتخار می‌کنم که تاکنون به ویژه در دوران کرونا توانستیم رکورد خوبی در عمل داشته باشیم که بخش عظیمی از این مساله به قلب مهربان و وجدان پاک آنها باز می‌گردد.

سردار سلامی اضافه کرد: کشور ما در حال پیشرفت است اما دشمنان ما دوست ندارند که ما با ذهن شکوفای جوانانمان آینده کشور را بسازیم. امروز کشور با فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و انواع پدیده‌های نوظهور در دانش بیوشیمی، بیوفیزیک، ژنتیک حرفی برای گفتن دارد و در حال رشد هستیم.

وی ادامه داد: زمانی حتی خوراکی‌های ما از خارج از کشور وارد کشور می‌شد و ما حتی برای خوراک هم محتاج کشورهای دیگر بودیم اما اکنون در فناوری‌های نوظهور در حال پیشرفت هستیم. اگر از فضای تلاش و جهاد علمی دور شویم به دوره‌ واردات ماکارانی و پنیر برمی‌گردیم.

پرتاب ماهواره در عصر محاصره علمی کار بسیار بزرگی است

سردار سلامی با اشاره به پرتاب ماهواره نور، گفت: پرتاب ماهواره در عصر محاصره علمی کار بسیار بزرگی است.

وی اضافه کرد: موشک بالستیک از لحاظ فناوری یکی از پیچیده‌ترین فناوری‌های جهان است. موشک بالستیک انحصارا در اختیار حداکثر سه کشور جهان است که یکی از آنها ما هستیم. دشمنان دوست ندارند بر اساس استعدادهای جوانان، وطن‌مان را بسازیم.

وی افزود: دشمنان می گویند شما صلاحیت داشتن دانش هسته‌ای را ندارید می خواهند ما را تحقیر کنند ما از فصل تحقیر عبور کردیم به عزت رسیدیم. در گذشته ۴۰ هزار مستشار خارجی تصمیم می گرفتند که ما چه کار بکنیم.

سرلشکر سلامی بیان کرد: بسیاری به ما می‌گویند که دشمن توهم ذهن شما است اما توهم نیست واقعیت است. جوانان ما باید آینده کشور را بسازند کشورهای غربی حقی در کشور ما ندارند. هر کسی بخواهد به کشور و جوانان ما آسیب برساند آن را حذف خواهیم کرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید