فردوس کاویانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که شب گذشت دارفانی را وادع گفت ویدیویی از آخرین مصاحبه او در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

آخرین صحبت‌های فردوس کاویانی قبل از مرگش + فیلم

به گزارش سلام نو، فردوس کاویانی متولد ۳ مهر ۱۳۲۰ در کرمان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می باشد.

 فردوس کاویانی از کودکی به بازیگری علاقه مند بود. بعد از اتمام دوره شش ساله ابتدایی با به تهران آمد و چند سالی در تهران در پارچه فروشی کار کرد و بعد از گرفتن دیپلم در بورسیه اعزام به خارج شرکت کرد و به آلمان رفت.

فردوس کاویانی در رشته شیمی در برلین تحصیل می‌کرد که آن را نیمه کاره رها کرد و در سال 1340 در 20 سالگی به ایران بازگشت. بازی در تئاتر را از سال ۱۳۴۰ آغاز کرد و بازی در سینما را از سال ۱۳۴۹ با فیلم «تجاوز» به کارگردانی «حمید مصداقی» شروع کرد.

فردوس کاویانی بعد از سپری کردن یک دوره زیر نظر حمید سمندریان شروع به بازی در تئاتر کرد. فردوس کاویانی در سال ۱۳۵۰ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته بازیگری و کارگردانی فارغ التحصیل شد.    

فردوس کاویانی متاهل است و همسرش میهن کاویانی می باشد و داری دو فرزند به نام آرمیتا و آرتین می باشد. 

برخی شایعات ایجاد شد مبنی براینکه فردوس کاویانی دچار فراموشی و آلزایمر است و در خانه سالمندان نگهداری می شود ولی پسرش این شایعات را رد کرد و عنوان کرد که پدرش دچار بیماری پارکینسون می باشد و در منزل بسر می برد. او به شدت از ضعف جسمانی و حرکتی رنج می برد در شرایطی است که سخن گفتن برایش سخت بود.

فردوس کاویانی بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی دقایقی قبل در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفت. این هنرمند با سابقه که از مدت‌ها قبل درگیر بیماری بود یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ در منزل شخصی اش از دنیا رفت.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید