هیلاری کاستا سخنگوی کیسر پرمننت، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده است و از کارگران خواست تا با فراخوان‌ها برای اعتصاب مخالفت کنند.

دولت بایدن در برابر خطر بزرگترین اعتصاب کادر درمان در تاریخ آمریکا

نزدیک شدن زمان انقضای قرارداد کاری هزاران نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی در پنج ایالت آمریکا و واشنگتن دی سی، دولت جو بایدن را با خطر وقوع بزرگترین اعتصاب بخش بهداشت و درمان در طول تاریخ این کشور مواجه است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای سی ان ان گزارش داد، بیش از ۷۵ هزار نفر از کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی که در صدها مرکز کنسرسیوم پزشکی «کیسر پرمننت» (به عنوان کارفرما) کار می‌کنند، قصد دارند در صورت عدم توافق بر سر مطالبات خود در قراردادکاری جدید به مدت سه روز از ۴ تا ۷ اکتبر (۱۵-۱۲ مهر) اعتصاب کنند.

در حالی که مدیریت بیمارستان ها، پزشکان و پرستاران بخشی از اعتصاب کنندگان نیستند اما به گفته کارشناسان، بیمارانی که از کیسر پرمننت به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان غیرانتفاعی سرویس بهداشت و درمان آمریکا خدمات می گیرند، احتمالا تاثیر اعتصاب را حس خواهند کرد.

کارکنانی که در سراسر ایالت های کالیفرنیا، کلرادو، اورگان، واشنگتن، ویرجینیا و واشنگتن دی سی اعتصاب خواهند کرد، بخشی از ائتلافی متشکل از هشت اتحادیه هستند که در طیف گسترده ای از پست های پشتیبانی مراقبت های بهداشتی شامل دستیاران پرستاران، تکنسین اشعه ایکس، داروسازان و اپتومتریست ها و غیره کار می کنند. رنه سالدانا (Renee Saldana) سخنگوی اتحادیه SEIU-UHW که کارکنانش قصد اعتصاب را دارند گفته است اعضای این اتحادیه حدود ۴۰ درصد از کل کارکنان کنسرسیوم کیسیر پرمننت را تشکیل می دهند.

هیلاری کاستا سخنگوی کیسر پرمننت، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت پیشرفت‌هایی در مذاکرات حاصل شده است و از کارگران خواست تا با فراخوان‌ها برای اعتصاب مخالفت کنند.

اعتصاب کوتاه مدت ممکن است تاثیر چندانی در درامد کیسرپرمننت نداشته باشد. بر خلاف سیستم پزشکی رایگان سنتی آمریکا بیماران مرکز کیسر برای دریافت خدمات بهداشت و درمانی حق عضویت می پردازند. بر اساس گزارش این مرکز که در تارنمای متعلق به آن منتشر شده است، کیسر پرمننت ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار عضو و ۳۹ بیمارستان و ۶۲۲ اداره پزشکی دارد.

اتحادیه SEIU-UHW وعده داده اگر توافقی درباره قرارداد کاری اعضایش حاصل نشود، اعتصابات «طولانی و قوی تری» را در ماه نوامبر (آبان /آذر) به راه خواهد انداخت. تا آن زمان مهلت قراردادهای برخی دیگر از کارکنان اتحادیه های کارگری در واشنگتن به پایان می رسد و به نظر می رسد کارکنان بیشتری به صفوف اعتصاب کنندگان بپیوندند.

در تارنمای این اتحادیه آمده است: این نهاد افزایش دستمزد کارمندانش برای مقابله با هزینه های فزاینده زندگی، حفاظت از مشاغل در مقابل برون سپاری و کارمندان موقت، به روز رسانی مزایای پزشکی بازنشستگان و توقف طرح رسیدگی به «بحران کمبود نیرو» را که باعث شده فشار کاری زیادی بر روی کارمندان وارد شود، خواستار است.

سالدانا گفت کارکنان تحت فشار هستند. آنها از بدترین بحران سلامت جهانی عبور کردند و نگران پرداخت اجاره خانه های خود هستند. آنها از این که خانه های خود را از دست بدهند و مجبور شوند در خودروهای خود زندگی کنند نگرانند.

اتحادیه SEIU-UHW گزارش داده که دو طرف مذاکره کننده هنوز اختلاف زیادی دارند. این اتحادیه افزایش ۶.۵ درصدی دستمزدها در دو سال اول قرارداد چهارساله کار و افزایش ۵.۷۵ درصدی در دو سال بعدی آن را خواستار است. این در حالیست که کیسر پرمننت حداکثر ۴ درصد افزایش را برای دو سال اول قرارداد و ۳ درصد افزایش برای دو سال آینده پیشنهاد کرده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید