در حوزه ارزهای دیجیتال و فیات می‌توان نام‌های متنوع و ارزهای بسیاری دید. دو ارز دلار و تتر که سهم قابل‌توجهی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند، ارزش سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به بقیه داشته و نیازمند شناخت دقیق‌تری هستند.

تفاوت تتر با دلار چیست و چرا بهتر است تتر بخریم؟

تتر (USDT) و دلار آمریکا (USD) با وجود اینکه دو ارز مهم به شمار می‌روند و نقاط مشترک زیادی با یکدیگر دارند، نقش‌ها و اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. به همین سبب آگاهی از تفاوت تتر با دلار حائز اهمیت است.

تتر که اغلب به‌عنوان یک ارز دیجیتال پایدار از آن یاد می‌شود، سعی بر آن شده است که همیشه ارزش یک دلاری خود را حفظ کند. این مقاله تفاوت‌های بین تتر و دلار آمریکا را بررسی کرده و دلایل بهتر بودن خرید تتر نسبت به دلار آمریکا را مرور می‌کند.

تتر (USDT): ارز دیجیتالی پایدار

تتر نوعی ارز باارزش و رمزنگاری شده است که به‌عنوان یک ارز پایدار یا به‌اصطلاح استیبل‌کوین (stable coin) شناخته می‌شود. بر خلاف سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین یا اتریوم که می‌توانند نوسانات بالایی از خود نشان دهند، استیبل‌کوین‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که ارزشی باثبات داشته باشند. تتر یکی از برجسته‌ترین استیبل‌کوین‌ها است و اغلب به‌عنوان پلی بین سیستم‌های مالی سنتی و اکوسیستم کریپتو استفاده می‌شود.

بزرگ‌ترین مزیت تتر، پایداری و ثبات

مزیت اصلی تتر ثبات آن است. یک USDT (تتر) معمولاً معادل با ارزش یک دلار آمریکا است. این ثبات می‌تواند مزیتی بزرگ برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال که به دنبال نگهداری موقت وجوه خود هستند، ایجاد کند. این نگهداری ریسک غیرقابل‌مقایسه‌ای با دیگر ارزهای دیجیتالی دارد؛ زیرا بدون اینکه تریدرها و سرمایه‌گذاران خود را در معرض نوسانات سایر ارزهای دیجیتال قرار دهند می‌توانند، وجوه خود را ذخیره کرده و ارزش آن را حفظ کنند.

شفافیت تتر، دیگر تفاوت تتر با دلار

سازندگان Tether با انجام ممیزی‌های منظم و ارائه گزارش‌هایی در مورد ذخایر پشتوانه USDT اقداماتی را برای حفظ شفافیت و پاسخگویی انجام داده‌اند. این تعهد به شفافیت به ایجاد اعتماد در میان کاربران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند، و این اطمینان را ایجاد می‌کند که تتر به‌اندازه کافی توسط ذخایر ارز فیات پشتیبانی می‌شود.

تفاوت تتر با دلار چیست و چرا بهتر است تتر بخریم؟

کارآمدی تتر

دیگر تفاوت تتر با دلار کارآمدی بیشتر این ارز است. استفاده از Tether برای نقل‌وانتقالات و معاملات در فضای ارزهای دیجیتال می‌تواند کارآمدتر و سریع‌تر از سیستم‌های بانکداری سنتی که بیشتر با دلار سروکار دارند باشد. معاملات می‌توانند در سطح جهانی بدون نیاز به‌واسطه انجام شوند.

نقدینگی تتر در صرافی‌ها

تقریباً می‌توان گفت که امروزه در همه صرافی‌ها از جمله صرافی ارز دیجیتال اکسیر، تتر ارائه می‌شود. زیرا تتر در بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال به طور گسترده پذیرفته شده است. این گستردگی تتر، تجارت و معامله آن را با سایر ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات را آسان‌تر می‌کند. نقدینگی و دردسترس‌بودن آن، تتر را به یک انتخاب محبوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

معاملات برون‌مرزی

ادغام تتر با فناوری بلاک‌چین، تراکنش‌های فرامرزی را تسریع می‌کند. این معاملات می‌توانند به‌سرعت و با هزینه‌ها و مالیات‌های نسبتاً کم در مقایسه با سیستم‌های مالی سنتی انجام شوند. این کارایی پتانسیل ایجاد انقلابی در حواله‌ها، تجارت بین‌المللی و سایر تعاملات مالی جهانی با کاهش زمان و کارمزد تراکنش‌ها را دارد. این ویژگی موجب این شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران نگاهی آینده‌نگرانه نسبت به تتر داشته باشند.

دلار آمریکا (USD): یکی بهترین ارزها برای حفظ ارزش دارایی

دلار ایالات متحده که اغلب به‌عنوان "پشت سبز" شناخته می‌شود، سنگ بنای چشم‌انداز مالی جهانی است. از زمان پیدایش، دلار در تجارت، امور مالی و ذخایر بین‌المللی جایگاه غالبی داشته است که این امر دلار آمریکا را به یکی از شناخته‌شده‌ترین و پرکاربردترین ارزهای فیات در جهان تبدیل کرده است. این ارز به‌عنوان یک ارز مناسب برای تبدیل سرمایه و حفظ آن عمل می‌کند و برای تجارت، بازرگانی و سرمایه‌گذاری در اکثر کشورها پذیرفته می‌شود. در ادامه به بررسی مقایسه‌ای تفاوت تتر با دلار می‌پردازیم.

پذیرش جهانی دلار آمریکا

پذیرش گسترده دلار آمریکا، آن را به ارزی پرطرفدار برای تجارت بین‌المللی و معاملات مالی تبدیل می‌کند. در عصر حاضر تقاضا برای تبدیل موجودی مالی به دلار به بیشترین مقدار خود رسیده است که این حقیقت ثابت می‌کند که بسیاری از کشورها به دلیل ثبات دلار آمریکا، ارزهای خود را به آن تبدیل می‌کنند. باوجود اینکه دلار ارزی با مقبولیت و استفاده جهانی است، در آمریکا به‌عنوان واحد پول رسمی کشور شناخته شده و به‌عنوان ارز قانونی برای معاملات پذیرفته شده است.

جذب سرمایه‌گذارهای خارجی

دلار آمریکا در سرمایه‌گذاری خارجی نیز نفوذ دارد. سرمایه‌گذاران بین‌المللی اغلب پرتفوی خود را به دارایی‌های ایالات متحده، مانند سهام، اوراق‌قرضه و املاک و مستغلات اختصاص می‌دهند و از ثبات دستگاه مالی ایالات متحده و بازده بالقوه آن سود می‌برند. این هجوم سرمایه‌گذاری خارجی از رشد و امنیت اقتصادی ایالات متحده حمایت می‌کند.

ارزش دلار آمریکا و تحولات آن

ارزش دلار آمریکا بیشتر تحت‌تأثیر قدرت و ثبات اقتصادی ایالات متحده است. ارزش دلار می‌تواند تحت‌تأثیر عواملی مانند نرخ بهره، تورم و رویدادهای ژئوپلیتیکی قرار گیرد. همچنین ارتباط آمریکا با دیگر کشورها و معاملات اقتصادی بین‌المللی آن می‌تواند به طور مستقیم روی ارزش این ارز اثر بگذارد.

مزایای خرید تتر نسبت به دلار با توجه به تفاوت تتر با دلار

تفاوت تتر با دلار چیست و چرا بهتر است تتر بخریم؟

تتر به علت حضور در تجارت رمز ارزی، اغلب توسط معامله‌گران به‌عنوان یک واسطه پایدار هنگام ورود و خروج از سایر ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این عمل به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا از سود خود در نوسان‌های شدید محافظت کنند. در نتیجه، اگر نوسانات بازار را در سایر ارزهای دیجیتالی پیش‌بینی می‌کنید و می‌خواهید سرمایه خود را به طور موقت حفظ کنید، تبدیل به Tether می‌تواند گزینه‌ای عالی برای این عمل باشد.

 به‌طورکلی درباره تفاوت تتر با دلار در بحث مزیت خرید می توان گفت که به علت انتقالات کارآمدتر تتر نسبت به دلار، تتر را می‌توان برای انتقال کارآمد و سریع بین صرافی‌ها استفاده کرد.

حرف آخر

با وجود اینکه تتر و دلار آمریکا در تجارت جهانی رابطه تنگاتنگی با هم دارند، هر دو آنها نقش‌های متمایزی را در اکوسیستم مالی ایفا می‌کنند. تتر، ثبات، کارایی و نقدینگی را در فضای ارزهای دیجیتال ارائه می‌کند، درحالی‌که دلار آمریکا همچنان یک ارز ذخیره‌ای جهانی با مقبولیت گسترده است.

خرید Tether یا نگه‌داشتن دلار آمریکا وابسته به اهداف سرمایه‌گذاری، تحمل ریسک و آشنایی با بازار ارزهای دیجیتال است. پایداری تتر می‌تواند در شرایط خاص سودمند باشد، اما ضروری است که قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری روی دلار و تتر از تحولات و ویژگی‌های آنها به طور کامل مطلع باشید و با آگاهی اقدام به خرید ارز مدنظر خود کنید. شما دیگر چه مزایایی از تتر می‌دانید؟

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید