در حال حاضر کاخ سفید با کارکنان خود و آژانس‌های مستقل دولت فدرال آمریکا ارتباطات منظمی برقرار کرده و از طریق این آژانس‌ها، برنامه‌ریزی اضطراری‌اش را برای انجام اقدامات لازم در صورت مواجه با کمبود بودجه دولت آغاز کرده است. 

کابینه بایدن برای بررسی تعطیلی احتمالی دولت جلسه اضطراری تشکیل داد

همزمان با افزایش احتمال تعطیلی دولت مرکزی آمریکا به دلیل عدم تصویب بودجه درخواستی، رئیس‌جمهور آمریکا با اعضای کابینه خود در کاخ سفید جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

به گزارش سلام نو به نقل از  فارس، چهار مقام دولتی آمریکا به شبکه سی‌ان‌ان گفته‌اند انتظار می‌رود «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا پس از آنکه گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال آغاز تعطیلی دولت وی از یکشنبه مطرح شده، جلسه اضطراری کابینه را در اوایل این هفته با محوریت بررسی تداوم فعالیت دولت برگزار کند. 

یکی از این منابع آگاه عنوان کرده که قرار است جلسه بین اعضای کابینه دولت به صورت حضوری و در کاخ سفید برگزار شود. 

طبق اطلاعات عنوان شده از سوی این منابع، بایدن شنبه و یکشنبه را در واشنگتن می‌ماند تا با تیم مربوط به امور قانونگذاری‌اش در تماس باشد و در جریان تحولات مربوط به مذاکرات تعطیلی دولت در کنگره قرار گیرد.

در حال حاضر کاخ سفید با کارکنان خود و آژانس‌های مستقل دولت فدرال آمریکا ارتباطات منظمی برقرار کرده و از طریق این آژانس‌ها، برنامه‌ریزی اضطراری‌اش را برای انجام اقدامات لازم در صورت مواجه با کمبود بودجه دولت آغاز کرده است. 

برخی از مقامات دولت آمریکا عنوان کرده‌اند که برنامه‌های اضطراری کاخ سفید ناشی از تعطیلی احتمالی دولت که می‌تواند هفته‌ها طول بکشد، در حال تهیه است، با این وجود هیچ دیدگاه واحدی بین اعضای دولت در مورد مدت زمان این تعطیلی وجود ندارد که بتوان بر اساس آن برنامه‌ریزی دقیق‌تری را انجام داد. 

یکی از مقامات دولت بایدن چشم‌انداز هفته‌های آتی دولت آمریکا را اینطور توصیف کرده است: «باید به بهترین اتفاق‌ها امیدوار بود اما برای بدترین اتفاقات هم برنامه‌ریزی کرد». 

تعطیلی احتمالی دولت آمریکا بر تمامی برنامه‌های این دولت در بخش‌های مختلف اثرات منفی بسیاری برجا می‌گذارد. کاخ سفید عنوان کرده تا زمانی که کنگره نتواند به توافقی در مورد بودجه دولت برسد، برای اقدامات مورد نیاز در صورت تعطیلی احتمالی دولت در روزهای آینده برنامه‌ریزی خواهد کرد.  

بر این اساس در ایمیلی که کاخ سفید به کارکنانش ارسال کرده و این ایمیل به دست سی‌ان‌ان هم رسیده، اینطور عنوان شده است: می‌دانیم که عدم اطمینان از وضعیت دولت در روزهای آینده بسیار ناراحت کننده است. از شما برای کار سخت، فداکاری‌ها و شکیبایی در این فرآیند و برای تمام کارهایی که در دفتر اجرایی رئیس جمهور برای مردم آمریکا انجام داده‌اید، بی نهایت سپاسگزاریم.

پایان پیام/ 

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید