رسانه دولتی پیونگ‌یانگ از تصمیم این کشور برای اخراج نظامی فراری آمریکایی از کره‌شمالی خبر داد.

اخراج نظامی فراری آمریکایی از کره‌شمالی

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) امروز چهارشنبه گزارش داد که پیونگ یانگ تصمیم گرفته است تا «تراویس کینگ» (Travis King) سرباز آمریکایی را که اعتراف کرده به طور غیرقانونی وارد این کشور شده و از جامعه نابرابر ایالات متحده ناامید شده است را اخراج کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، تصمیم مذکور در نتایج نهایی درباره گذرگاه مرزی «کینگ» در جولای که توسط رسانه دولتی کره شمالی منتشر شد، وجود داشت.

در ماه های گذشته گزارش شده بود که مذاکرات کره شمالی با سازمان ملل درباره موضوع سرباز آمریکایی فراری به این کشور آغاز شده است.

ژنرال اندرو هریسون، معاون ستاد فرماندهی و مدیریت نیروهای چندملیتی سازمان ملل متحد، اعلام کرده بود که گفتگو با کره شمالی درباره یک سرباز آمریکایی که هفته گذشته از مرز کره جنوبی گذشت و وارد این کشور شد را آغاز کرده‌ است.

ژنرال اندرو هریسون، در یک نشست خبری در سئول در این باره گفته بود: هیچ یک از ما نمی‌ دانیم که این ماجرا به کجا ختم می‌ شود. من در زندگی آدم خوش‌ بینی هستم.

کره شمالی پیشتر درباره این سرباز آمریکایی سکوت کرده بود. قرار بود «تراویس کینگ» پس از آزادی از زندان در کره جنوبی، به دلیل محکومیت به تگزاس برگردد. مقامات ایالات متحده درباره وضعیت او ابراز نگرانی کرده‌ و گفته بودند که کره شمالی درخواست‌ های اطلاعاتی درباره این سرباز را نادیده گرفته است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید