هشتگ #کاسب_خون یا MasihAlinejad blood dealer عنوانی است که این روزها از سوی بخشی از اپوزوسیون به مسیح علی‌نژاد داده می‌شود. این به معنای پایان روزهای خوش مسیح است؟

رسوایی کاسب خون؛ ماه عسل مسیح علی‌نژاد تمام شد؟

اگر کسی در پاییز سال گذشته می‌گفت یک سال بعد و در سالگرد اغتشاشات، اسماعیلیون، پهلوی و اپوزیسیونی‌ها هشتگ #کاسب_خون یا MasihAlinejad blood dealer را ترند می‌کنند، احتمالا کسی باورش نمی‌شد؛ اما واقعیت آن است که شکنندگی اپوزیسیون و منافع شخصی اعضای آن، پیش‌بینی را برای آینده سیاسی آنها سخت کرد و تیغ فروپاشی حالا بر گردن همبستگی معاندان است.

مرحله‌های کاسبی

روزنامه صبح نو در ادامه نوشت: مسیح علی‌نژاد، نمادی از «کاسب‌کار سیاسی» است که به نام مبارزه و اپوزیسیون جیب خود را پر می‌کند. طی یک سال گذشته این حقیقت روشن شد که او نه به دنبال مبارزات مدنی و آزادی زنان است و نه حتی مخاطبانش را ذره‌ای مهم می‌پندارد. استراتژی او، سه مرحله دارد، اول معرکه‌گیری و بلوای رسانه‌ای. کاری که او به‌خوبی تمرین کرده و پتانسیل ذاتی این کار را با نمایش‌های احساسی، بوق‌وکرنای موضوعات جنسی و دعواهای زرد به‌خوبی فرا گرفته است.
مرحله دوم اما کمی پیچیده‌تر و سخت‌تر است. او باید آن‌قدر آتش به هیزم هر معرکه‌ای ببرد تا آن آتش، دامن مخاطبانش را بگیرد و کاسب خون به هدف نهایی‌اش؛ یعنی کشته‌سازی برسد. این مرحله هدفی خطرناک، نفس‌گیر و دشوار دارد؛ چراکه باید آن‌قدر مخاطب را فریب داد تا او را به ورطه آشوب و جنایت کشاند.
مرحله آخر اما هنگام برداشت و وصول پول‌هایی است که از جان مردم کشته‌شده باید وصول شوند. بالاخره یک دلالی خوب منتج به یک شرخری درخور است و برای علی‌نژاد فرقی ندارد منفعتش از کجا برسد. اینکه چک دستمزد علی‌نژاد از جیب مردم بیاید یا از دست تروریست‌ها، فرقی ندارد.

چند نمونه از دزدی‌های علی‌نژاد

با جستاری ساده در تاریخ چندماه گذشته می‌توان رویه کاسبی او را دید. اکنون کار به جایی رسیده که حتی همدستان علی‌نژاد، پرده از شیادی‌های او برمی‌دارند. در اواسط اردیبهشت گذشته شهرام همایون از چهره‌های سرشناس اپوزیسیون درباره ادعای ربایش مسیح علی‌نژاد صحبت کرد و ادعاهای این عضو حقوق‌بگیر دولت ایالات متحده آمریکا را یک دروغ بزرگ خواند. همایون همچنین گفت: «هر آنچه مسیح علی‌نژاد می‌گوید، دروغ و کلاهبرداری است.» حنای علی‌نژاد از سال گذشته کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شود و حالا حتی اپوزیسیون و متحدان او هم از کلاهبرداری‌های مالی وی به ستوه آمده‌اند.
این اولین‌باری نیست که چهره‌های اپوزیسیون این‌گونه با یکدیگر برخورد می‌کنند و حتی علیه همدیگر دست به افشاگری می‌زنند. چند ماه پیش امیرعباس فخرآور از دیگر افراد ضدانقلاب با دروغگو خطاب‌کردن مسیح علی‌نژاد گفته بود: «مسیح ۵۰۰ میلیون دلار برای زندانی که نرفته و برای گریه‌هایش برای برادرش که آن هم هیچ‌وقت زندان نرفته، درخواست کرده تا از پول‌های بلوکه‌شده مردم ایران به او بدهند!»
چند ماه پیش بود که رسانه‌های ضدانقلاب در خبری از کلاهبرداری مسیح علی‌نژاد از مردم ایران خبر دادند و این‌گونه مطرح کردند که «دادگاه منطقه کلمبیا در ایالات متحده آمریکا، در پرونده شکایت مسیح علی‌نژاد از جمهوری اسلامی، حکومت ایران را به پرداخت بیش از سه میلیون دلار غرامت به او محکوم کرده است!» این مبلغ از محل دارایی‌های مسدود شده ایران در ایالات متحده یا اروپا پرداخت شد و کاسب خون، سرمست از دلارهای بادآورده ثابت کرد که چگونه به اسم مردم، جیب خود را پر می‌کند. علی‌نژاد اما در توئیتر مدعی شد که این پول را دریافت نخواهد کرد؛ دروغی که احتمالا برای سرپوش‌گذاشتن بر رسوایی بیشتر گفته شده است؛ چه آنکه شکایت از ایران در دادگاه‌های آمریکا آن هم تحت عنوان «ضربه روحی» چه دلیلی دیگر جز دریافت غرامت داشته؟ غرامتی که با کارسازی لابی‌های حامی او در سازمان CIA به میزان سه میلیون دلار ارزش‌گذاری شده و قرار است آن را از اموال مردم ایران بدزدد!

شرکای دیروز، همدیگر را رسوا می‌کنند

گویا تیغ‌زدن جیب مردم به بهانه‌های مختلف و کسب‌وکار اپوزیسیون با خون‌های ریخته‌شده در کف خیابان، در بین براندازان تبدیل به یک امر عادی شده است که در آنتن زنده هم یکدیگر را رسوا می‌کنند. یک فعال اپوزیسیون در مصاحبه با همکارش می‌گوید: «مسیح علی‌نژاد به اسم فعالیت سیاسی برای خودش کاسبی راه انداخته، این پول برای مردم ایران است و باید شرمگین باشی، متأسفانه از مهناز افشار و گوگوش تا مسیح علی‌نژاد با پول‌های مردم کاسبی راه انداخته‌اند!» کاسب‌کارانی که سیاست، مسائل اجتماعی و حتی مسائل شخصی مخاطبان‌شان را در پیچ انحرافی رسانه‌های معاند و تا مقصد به راه‌انداختن خون در کف خیابان‌ها دنبال کردند، اکنون در جنگ غنائم ناشی از جان مردم ایران هستند و دست یکدیگر را رو می‌کنند. نه‌تنها آرمان و عقیده جایی در گفتمان اپوزیسیون نداشت، بلکه ثابت شد پهلوی، علی‌نژاد و اسماعیلیون یک هلدینگ شراکتی مالی بودند تا با دلالی خون، خودشان را به اموال مردم ایران برسانند. البته آنها در همین شراکت مالی هم موفق نبودند و با طمع، دست خودشان را رو کردند. بازمانده‌های خط اغتشاش باید ببینند که صاحب‌کاران‌شان جنبش را به دلار فروخته‌اند و حتی ائتلاف‌شان هم برای رسیدن به سود بوده است. افشاگری‌هایی که حتی دولت آمریکا در خصوص شیادبودن علی‌نژاد انجام داد، نشان داد که خانم کاسب خون توانسته حتی دولت آمریکا را فریب بدهد و اکنون با اعلام عدم حمایت‌های آتی کنگره آمریکا از مسیح علی‌نژاد، پشت او از حمایت‌های عمو تام نیز خالی شده؛ اما جیب او پرتر از همیشه است.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید