استاندار کردستان از برنامەریزی برای تبدیل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم به  آبی در استان خبر داد و افزود: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و در نظر داریم نسبت اراضی آبی را از ۱۳ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهیم. 

شکستن رکورد خرید تضمینی گندم در این استان

استاندار کردستان با بیان اینکه بعد از ۳۰ سال رکورد تولید و خرید گندم در این استان شکسته شد، گفت: کردستان نماد تولید گندم در کشور است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اسماعیل زارعی کوشا روز ٤مهر در مراسم آغاز سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳، کە با حضور وزیر  جهاد کشاورزی در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد،  با بیان اینکه کردستان بالاترین سطح زیر کشت گندم دیم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان از کشاورزان تضمینی خریداری شده است  که ۱۲ درصد تولید گندم کشور را تامین می‌کند.

وی از افزایش حدود سه برابری ظرفیت سردخانه‌های استان از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ظرفیت سردخانه‌های کردستان از ۳۰ هزار تن هم اکنون به ۸۰ هزار تن افزایش یافته است.

استاندار کردستان گندم خریداری شده در سال گذشته را ۶۲۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: امسال یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز در استان خریداری شده است.

وی از برنامەریزی برای تبدیل ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم به  آبی در استان خبر داد و افزود: در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و در نظر داریم نسبت اراضی آبی را از ۱۳ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهیم. 

زارعی کوشا با ذکر اینکه کردستان قطب تولید محصولات کشاورزی به ویژه طلای گندم است، گفت: امسال میزان افزایش تولید گندم در مقایسه با سال‌های گذشته نشان از مدیریت موثر، اقدامات آموزشی و ترویجی، موفقیت طرح جهش تولید گندم  در کنار نزولات بسیار خوب آسمانی است.

وی با بیان اینکه امسال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شده است، اظهار کرد: ۱۲ درصد گندم مورد نیاز کشور از استان کردستان تامین می‌شود که این امر حاکی از لطف و برکت خداوند و تلاش کشاورزان و مدیران این بخش است.

استاندار کردستان با بیان اینکه بعد از ۳۰ سال رکورد تولید و خرید گندم در این استان شکسته شد، بیان کرد: کردستان نماد تولید گندم در کشور است.

زارعی کوشا با تاکید بر ضرورت پرداخت بهنگام مطالبات کشاورزان از وزیر جهاد، رییس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد خواست دستور پرداخت باقیمانده مطالبات کشاورزان را در اسرع وقت صادر کنند. 

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید