جاذبه‌های گردشگری شمیرانات بسیار دیدنی هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره فشم؛ زیباترین منطقه ییلاقی شمیرانات بدانید.

فشم؛ زیباترین منطقه ییلاقی شمیرانات

سلام نو _ سرویس گردشگری: فشم یکی از مناطق ییلاقی نام آشنا و شناخته شده در شهرستان شمیرانات، واقع در استان تهران است. شمیرانات از دو بخش معروف به نام‌های لواسانات و رودبار قصران تشکیل شده که هر کدام در نوع خود دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبایی هستند.

فشم همچنین با نام منطقه «اوشان-فشم-میگون» نیز مشهور است که بیشتر با نام «اوشون-فشم» شناخته می‌شود. این منطقه ییلاقی که تنها در حدود ۲۵ کیلومتر از شمال شرق تهران فاصله دارد، در چند سال اخیر توانسته به یکی از بهترین تفرجگاه‌های اطراف پایتخت تبدیل شود.

اوشون فشم یعنی چه

شهر زیبای اوشان، فشم، میگون یا رودبار قصران به عنوان یکی از شهرهای شمیرانات به شمار می رود که مرکز بخش رودبار قصران نیز می باشد. این شهر با نام های اوشان، فشم و میگون نیز شناخته می شود که در لفظ عامیانه آن را اوشون فشم می نامند. این شهر زیبا و سرسبز در فاصله ۲۵ کیلومتری از شمال شرقی تهران و در میان رشته کوه های البرز جای گرفته است.

از آنجایی که در میان رشته کوه های البرز قرار دارد، دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی بوده و همین باعث شده آب و هوایی معتدل و مطلوب در تابستان ها و آب و هوایی سرد و پر از بارندگی در زمستان ها داشته باشد.

همچنین تا از بهترین پیست اسکی های تهران به نام های پیست اسکی شمشک و پیست اسکی دربندسر در این شهر واقع شده اند. از همین رو یکی از تفریحی ترین شهرهای نزدیک به تهران شناخته می شود.

فشم؛ زیباترین منطقه ییلاقی شمیرانات

مساحت این شهر زیبا که در سال ۱۳۳۴ هجری شمسی به شهر تبدیل شد، به ۶۰ کیلومتر مربع می رسد و در ارتفاع ۱۹۱۷ متری از سطح دریا واقع شده است. در زمان های گذشته این شهر با نام قصران یا کوهساران شناخته می شد و از دو بخش قصران داخل و قصران خارج تشکیل شده بود.

نام این شهر برای نخستین بار در کتاب لانساب آمده بود و بعدها نام قصران در کتاب ها و نوشته های متعددی همون کتاب تورات دیده می شد. بر اساس گفته برخی از اهالی قدیمی این منطقه بدین گونه بود که در بخش جنوب غربی آن روستای اصلی واقع شده بود و پیش از زمان قاجار زلزله ای رخ داد که در پی آن این روستا تخریب شد. اهالی منطقه نیز بعد از این رویداد به منطقه سرقلاع مهاجرت نمودند و به این ترتیب فشم کنونی به وجود آمد.

در زمان های گذشته این منطقه به دو محله بالا و پایین تقسیم شده بود و هر دوی آن ها طایفه هایی جداگانه داشتند.

هر کدام از محله ها حمام، مسجد و حسینیه جداگانه برای خود داشتند که حمام های قدیمی آن ها در دهه ۴۰ هجری شمسی مورد تخریب قرار گرفتند و به حمام های جدید و نوساز تبدیل گشتند که همواره از زمان های گذشته تا به امروز برای استحمام از این حمام ها استفاده می کنند.

در زمان حکومت پهلوی، بسیاری از افراد سیاسی و چهره های ادبی در آن دوران، خانه هایی موقت و دائم در این شهر داشتند که به سراغ آن ها می رفتند.

تمامی فصل‌ها برای سفر به فشم زیبا است و بهترین زمان آن به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. طبیعت فشم در بهار بسیار رویایی و دیدنی است و تماشای طبیعت بکر آن واقعا فوق‌العاده است. آب و هوای فشم تهران در فصل بهار بسیار عالی است و عطر شکوفه درختان آن شما را مدهوش خواهد کرد.

فشم؛ زیباترین منطقه ییلاقی شمیرانات

فصل تابستان هم برای سفر به فشم بسیار مناسب است؛ زیرا هم آب و هوای فوق‌العاده‌ای دارد و هم وقت گذراندن در کنار رودخانه و رستوران‌های آن لذت‌بخش‌تر است.

پاییز فشم را نیز به هیچ عنوان نمی‌توانید از ذهن خود پاک کنید؛ زیرا طبیعت هفت رنگ آن تصویری بی‌نظیر را مقابل چشمان شما رقم می‌زند که برای عکاسی شگفت‌انگیز است. منطقه فشم در فصل زمستان نیز به دلیل قرارگیری در مسیر دو پیست اسکی دربندسر و شمشک، طرفداران خاص خود را دارد. اگر در این فصل قصد سفر به فشم را دارید، حتما تجهیزات کاملی با خود به همراه داشته باشید.

فاصله تهران تا فشم

این شهر در فاصله ۲۵ کیلومتری از شمال شرق تهران فاصله دارد. از شهر تهران تا شهر زیبای فشم حدود ۵۰ کیلومتر فاصله است که اگر برای دسترسی به آن بخواهید از خودروی شخصی استفاده کنید، تنها به حدود ۱ ساعت زمان احتیاج دارید.

فشم به عنوان یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین مناطقی می باشد که در شهرستان شمیرانات و در نزدیکی تهران قرار دارد. شمیرانات دارای دو بخش لواسانات و رودبار قصران می باشد.

فشم یکی از معروف ترین مناطق این شهرستان است که افراد زیادی را در تمام طول سال به سمت خود جذب می کند. از دیگر نام های این منطقه اوشان، فشم و میگون بوده و یکی از مشهورترین نام های آن که در لفظ عامیانه زیاد به کار می رود، اوشون فشم می باشد. این شهر تنها حدود ۲۵ کیلومتر با تهران از سمت شمال شرق فاصله دارد.

شهرهای اوشان، فشم، شمشک و میگون جزء رودبار قصران محسوب می شوند و هرکدام از آن ها از بهترین مناطقی هستند که در نزدیکی های تهران واقع شده اند. فشم در طول زمان به دو بخش شهری و روستایی تقسیم بندی شد که به تدریج افراد بومی در بخش روستایی آن و افراد ثروتمند نیز بخش شهری آن را برای سکونت انتخاب کردند.

فشم؛ زیباترین منطقه ییلاقی شمیرانات

حال اگر قصد دارید این شهر را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید و از تهران به آن سفر کنید، می توانید از هر جای تهران که باشید خود را به اتوبان شهید بابایی رسانده و از طریق آن وارد جاده لشگرک شوید.

این جاده می تواند شما را به جاده فشم برساند. این مسیری که از تهران تا فشم بایستی طی کنید، مسیری بسیار پر پیچ و خم می باشد.

آدرس فشم: تهران، ۲۵ کیلومتری از شمال شرق تهران، منطقه رودبار قصران

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    1 0
    بسیار عالی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید