اطراف تهران روستاهای بسیار زیبایی دارد به همین دلیل با ما همراه باشید و روستاگردی در روستای لالون فشم را از دست ندهید.

روستاگردی در روستای لالون فشم را از دست ندهید

سلام نو _ سرویس گردشگری: این روستای چشم‌نواز، در فاصله‌ی ۴۵ کیلومتری شمال تهران و ۱۱ کیلومتری شمال فشم قرار دارد و از همین رو برای سفر یک‌روزه و طبیعت‌گردی مناسب است؛ به‌خصوص که می‌توان برای ساعاتی از شلوغی و ترافیک و آلودگی هوای کلان‌شهر تهران به دامن طبیعت پناه برد و هنگام پیاده‌روی در روستا از چشم‌انداز کوه‌ها و قله‌ها، صدای گوش‌نواز پرندگان و جویبارها نهایت لذت را برد.

چگونه به روستای لالان برویم

لالان جاذبه‌های دیدنی متعددی را در خود جای داده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تنگه لالان، چشمه آب معدنی تلخاب، رودخانه لالان و آبشار زیبای لالان اشاره کرد که طرفداران زیادی بین گردشگران دارند.

با اینکه چشمه‌های فراوانی در این روستا وجود دارد، چشمه آب معدنی تلخاب شهرت زیادی برای خود دست‌وپا کرده است. دره لالان هم به همان اندازه مشهور است و گردشگرانی که بازدید از آن را در برنامه‌ی خود قرار دهند، می‌توانند از باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و برفچال نیز دیدن کنند.

لالون، محل تلاقی طبیعت‌گردان، گردشگران و کوه‌نوردانی است که هر یک با نیتی به این منطقه آمده‌اند و از آنجا که جاذبه‌های متعددی در لالان وجود دارد، از رودها و تنگه‌های زیبا گرفته تا گل‌ها و گلپرهای فراوان در ابتدای مسیر، چشمه تلخاب و آبشار لالون، قله‌های خلنو و... هرکس با هر سلیقه و توانایی بدنی و فنی، راضی به خانه برمی‌گردد.

روستاگردی در روستای لالون فشم را از دست ندهید

در واقع، از روستای لالون، مسیرهای کوه‌نوردی زیادی جهت صعود به قله‌های معروف منطقه وجود دارد؛ نظیر قله خلنو که سومین قله مرتفع البرز مرکزی است.

آبشار لالان (خلنو) یکی از دیدنی‌های طبیعت جذاب البرز جنوبی است که با ۲۰ متر ارتفاع، در منطقه رودبار قصران قرار دارد و آب آن از کوهستان ورزاب تامین می‌شود. این آبشار در ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم و چهار کیلومتر بالاتر از زایگان واقع شده است.

آبشار لالان به‌دلیل وجود چندین سطح صاف و دسترسی آسان آب، محل اقامت شبانه‌ی بیشتر تیم‌هایی است که قصد صعود به قلل خلنو را دارند.

برای رسیدن به آبشار از محل روستای لالون حدود سه ساعت کوه‌نوردی لازم است؛ به این ترتیب که باید در مسیر پاکوب پیمایش کنید تا پس از عبور از تنگه و تونل برفی و لذت‌بردن از زیبایی آن‌ها که حدود ۴۰ تا ۵۰ دقیقه طول می‌کشد، به چشمه‌ایی دیدنی به نام تلخاب (آب تلخون) برسید که آبی خنک و گازدار، اما تلخ‌مزه از آن می‌جوشد.

در ادامه شیب این مسیر کوهستانی قدری بیشتر می‌شود و با ۴۵ دقیقه کوه‌نوردی بعد از چشمه تلخاب، به آبشار لالان خواهید رسید.

آبشاری فوق‌العاده زیبا که قطرات پودرشده‌ی آن به‌صورتتان می‌خورد و به‌حدی جذاب و دوست‌داشتنی است که دوست دارید ساعت‌ها در کنارش بنشینید و از آن لذت ببرید. کوهنوردان زیادی در کنار و بالادست آبشار، با برپایی چادر به استراحت می‌پردازند.

بهترین زمان بازدید از روستای لالان

روستای لالان دارای آب و هوایی خنک و کوهستانی و ییلاقی می باشد. در نتیجه بسیاری از مردم فصول سرد سال را برای بازدید از لالان و سفر به آن انتخاب نمی کنند و بر این باورند که بهترین زمان بازدید از روستای زیبای لالان، فصل تابستان و اواخر فصل بهار می باشد که هوا در آن بسیار مطبوع بوده و پوشش گیاهی منطقه در سرسبزترین و شکوفاترین حالت خود قرار دارد.

روستاگردی در روستای لالون فشم را از دست ندهید

همچنین در تابستان، حجم آب رودخانه معروف لالان کمتر است و کمی پایین می آید، در نتیجه گذر از رودخانه راحت تر است. همچنین یکی دیگر از علل برتری تابستان نسبت به فصول دیگر برای بازدید از لالان، روییدن گل های لاله وحشی در این فصل است.

در نتیجه اگر قصد بازدید از روستای لالون را دارید، پیشنهاد می شود در فصل تابستان به این منطقه سر بزنید تا هم از زیبایی گل های لاله وحشی استفاده کنید و با آن ها عکس های یادگاری بیندازید، هم بتوانید از گرما و شلوغی تهران خلاص شوید و از آب و هوای بکر و مطبوع این منطقه استفاده کنید.

طبیعت زیبا و چشم نواز این روستا، زبانزد همه است و هرچقدر از زیبایی های این طبیعت بگوییم، باز هم حرف برای گفتن داریم. اگر بخواهیم طبیعت بکر روستای لالان را در یک جمله توصیف کنیم، اینگونه می گوییم که طبیعت و سرسبزی مازندران را با مناطق کوهستانی پایتخت ترکیب کنید و از آن لذت ببرید.

در واقع دیدن این دو منظره زیبا و چشم نواز، دیدن قطعه ای از بهشت را برایتان مجسم خواهد کرد. مناظر کوهستانی تماشایی، هوایی که همانند روز اول خلقت زمین پاک و دوست‌داشتنی است، رودی خروشان که از دل روستا عبور می‌کند، دشت‌های پوشیده از گل‌های لاله، دامنه‌های پوشیده از گیاهان دارویی مختلف، همه این ها دست به دست هم داده اند تا به گونه ای طبیعت این روستا را بیان کنند که گویی خداوند نعمت را بر مردم این روستا تمام کرده است.

در جای جای این روستای بکر و حیرت انگیز، درختان گردو، گیلاس، آلبالو و سیب به چشم می ‌خورندف تنوع شدید گیاهی این منطقه به این علت است که خاک منطقه لالان، بسیار حاصلخیز است و مناسب و مطلوب برای رشد انواع گیاهان می باشد.

روستاگردی در روستای لالون فشم را از دست ندهید

در فصل تابستان نیز میوه های آلبالو و گیلاس‌های قرمز روی درختان سرسبز این روستا به چشم می خورند. اواخر تابستان و گردوزنی هم که حال‌ وهوای خاصی دارد.

دشت‌های بابونه این روستا نیز در فصل بهار بسیار مشهور هستند و حتما آوازه ی زیبایی آنها به گوشتان خورده است. هرچه به دل طبیعت بزنید، مناظر زیباتری انتظار شما را می‌ کشند و شما را حیرت زده خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید