روستاگردی در شمیران جالب است از این رو با ما همراه باشید و درباره روستا و آبشار بی‌همتای شکرآب بدانید.

روستا و آبشار بی‌همتای شکرآب

سلام نو _ سرویس گردشگری: شکرآب باغستانی است ییلاقی و باصفا در غرب دره آهار که چند قنات و چشمه آب از جمله چشمه برفی شکرآب بر زیبایی‌های آن افزوده‌اند. روستای شکرآب و مسیرهای غربی آن که به شهرستانک منتهی می‌شود، محلی برای سیاحت و شکار شاهان قاجار بوده است.

وجود رودخانه‌ی زلال، کوه‌های مرتفع، درختان سبز و راه نسبتا هموار، این نقطه را به منطقه‌ای پر بازدید تبدیل کرده‌اند. آبشار پرآب این روستا یکی از زیباترین مناظر طبیعی آن است. همچنین آبشاری فصلی موسوم به آبشار چهل پله در دامنه‌های کوه قلعه دختر آهار قرار دارد که شامل مجموعه‌ای از آبشارهای زیبا است.

مسیر آهار به شکرآب

پیمایش مسیر آهار به شکراب در هر فصلی زیباست. در زمستان طبیعتی سفید پوش را خواهید دید، در تابستان درختان پر بار آلبالو و گیلاس برایتان خود نمایی می کنند، در پاییز درختان رنگارنگ زرد و نارنجی جلوه خاصی به طبیعت مسیر می دهند و در نهایت در فصل بهار شاهد شکوفه های جوان درختان این مسیر خواهید بود.

به منظور طبیعت گردی و پیمایش مسیر آهار به شکراب ابتدا باید به روستای آهار بروید. به این منظور وارد جاده لواسان – لشگرک شوید و قبل از رسیدن به لواسان، مسیر سمت فشم را در پیش بگیرید.

مسیر را به سمت اوشان و سپس روستای آهار ادامه می دهیم و خودروی خود را در میدان اصلی این روستا پارک می کنیم. البته در روزهای آخر هفته، روستا بسیار شلوغ است و مجبور خواهید شد تا خودروی خود را در اوایل روستا پارک کنید.

روستا و آبشار بی‌همتای شکرآب

پس از عبور از میدان اصلی روستا، به یک پل خواهید رسید که با عبور از آن مسیر دو شاخه می شود. مسیر سمت راست، خود مسیر جذاب دیگریست که به سمت روستای ده تنگه می رود و مسیر مستقیم شما را به سمت آبشار شکراب هدایت خواهد کرد.

این مسیر در برخی نقاط صاف و در بسیاری از نقاط دارای شیبی زیاد است. در طول مسیر به دو راهی های زیادی برخورد خواهید کرد که باید مسیر مستقیم و اصلی را در پیش بگیرید.

پس از حدود دو ساعت پیاده روی، به یک پل می رسید که بعد از آن باید به سمت راست بپیچید. پس از مدت کوتاهی به امام زاده خواهید رسید و حدود ۱۰ دقیقه بعد از آن، آبشار شکراب جلوی چشمانتان ظاهر خواهد شد. مطمئن باشید که بودن در این مکان حال و هوایتان را عوض خواهد کرد.

آبشار دیدنی شکرآب تهران

تصویر این آبشار در دل دره‌ای سرسبز، دست کمی از تابلوی نقاشی ندارد. مسیر ناهموار کوهستان را که پشت سر بگذارید، به پای آبشار می‌رسید. با هر نسیم، رطوبت دل‌چسبی پوست صورتتان را نوازش می‌کند.

شاید آبشار شکرآب آهار به این شکل به مهمان‌هایش خوشامد می‌گوید. روی یکی از تخته‌سنگ‌ها بنشینید و به صدای برخورد آب با صخره‌ها گوش بدهید. نوای جادویی طبیعت آرامش‌بخش است.

تا آنجا که رسیدید، تنی به آب بزنید تا خنکی آن سرحالتان کند. چشم‌هایتان را ببندید و بگذارید جریان آب از بین پاهایتان بگذرد. این کار خستگی مسیر را از تنتان بیرون می‌کند. آب‌تنی در آب خنک در روزهای گرم تابستان لذتی وصف‌نشدنی دارد. البته حواستان باشد بعضی از صخره‌ها و سنگ‌ها لیز هستند؛ پس بااحتیاط از روی آن‌ها بگذرید.

روستا و آبشار بی‌همتای شکرآب

نمی‌شود این زیبایی خیره‌کننده را دید و ثبت نکرد. دوربین عکاسی یا گوشی همراه فرقی ندارد. با هر امکاناتی که دارید، می‌توانید عکس‌هایی تماشایی از چشم‌انداز آبشار شکرآب تهران ثبت کنید. کمی خلاقیت را چاشنی کارتان کنید تا عکس‌هایتان هیجان‌انگیز بشود.

برای بازدید از این آبشار باید حواستان به چند نکته مهم باشد. یادتان نرود که باید تا پای آبشار حدود دو ساعت پیاده‌روی کنید؛ پس برای این کار کفشی مناسب بپوشید. گذشتن از مسیرهای ناهموار و شیب‌دار برای افراد سالمند و کودکان مناسب نیست. آن‌ها نمی‌توانند شما را در این مسیر همراهی کنند.

برای اقامت یا کمپ در طبیعت وسایل ضروری را همراهتان ببرید؛ البته سعی کنید کوله‌تان سبک باشد تا در طول مسیر خسته نشوید. لیستی از این وسایل را برایتان می‌گذارم. مواد خوراکی، آب آشامیدنی، لباس اضافه، کرم ضد آفتاب، کلاه آفتاب‌گیر، چادر مسافرتی، کیسه خواب، زیرانداز، پول نقد، داروهای ضروری و غیره.

مهم‌ترین نکته در بازدید از طبیعت، حفظ و نگهداری آن است. کافی است چند پلاستیک زباله همراهتان باشد و آشغال‌ها را در آن بیندازید. شکستن شاخ‌وبرگ درخت‌ها برای روشن‌کردن آتش کار درستی نیست. کمی ذغال ببرید و به‌راحتی آتش روشن کنید؛ البته در زمان برگشت از خاموش‌بودن آتش مطمئن بشوید.

کمپ‌کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریح‌ها در دل طبیعت است. خبر خوب این است که می‌توانید در نزدیک آبشار اتراق کنید و شب را در طبیعت بگذرانید. برای این کار بهتر است به دشتی بروید که بالای آبشار است. زمانی که می‌خواهید از کنار امامزاده به‌سمت آبشار بروید، دو پاکوب می‌بینید. مسیر سمت چپ شما را به دشت‌های بالاتر از آبشار می‌رساند. در این دشت شگفت‌انگیز چادرتان را برپا کنید. چشمه‌ای هم در همان جا هست که آبی گوارا دارد.

روستا و آبشار بی‌همتای شکرآب

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید