پویا دادمرز، ملی‌پوش کشتی کشورمان ویدیویی از او منتشر شد که در حضور هادی عامل گزارشگر کشتی صدای او را تقلید می‌کرد و مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

تقلید صدای هادی عامل توسط پویا دادمرز کشتی‌گیر در حضور خودش + فیلم

به گزارش سلام نو، پویا دادمرز متولد ۱۹ آبان ۱۳۷۸ در ایذه، کشتی گیر است.

وی کشتی را از سنین پایین شروع کرده و نخستین مدال طلای بین المللی اش را در ۱۶ سالگی کسب نموده است و با ۱۵۸ سانتی متر در وزن ۵۵ کیلوگرم در تیم ملی کشتی فرنگی ایران حضور دارد.

پویا صولت دادمرز در شهرستان ایذه استان خوزستان به دنیا آمده و اصالتا لر بختیاری است و یک خواهر به نام فاطمه و برادری به نام ابوالفضل دادمرز دارد که او نیز کشتی گیر است.

او کشتی را از دوران کودکی با ثبت نام در کلاس های کشتی شهرستان ایذه خوزستان شروع کرد و اولین طلای خود را در ۱۶ سالگی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان به دست آورد.

دادمرز سپس سال ۲۰۱۷ مدال طلا و سال ۲۰۱۹ مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان جهان را از آن خود کردسال ۲۰۱۹ در ۲۰ سالگی به دوبنده تیم ملی بزرگسالان ایران دست پیدا کرد و اولین تورنمنت خود را سال ۲۰۱۹ با شرکت در مسابقات جایزه بزرگ زاگرب کرواسی تجربه کرد و موفق به کسب طلا این دور از مسابقات شد.

دادمرز سال ۲۰۲۳ در ۲۴ سالگی در مسابقات قهرمانی آسیا که در آستانه قزاقستان برگزار میشد حضور پیدا کرد و مقام قهرمانی را در وزن ۵۵ کیلوگرم دشت کرد او پیش از این هم مدال برنز این تورنمنت را سال ۲۰۲۱ در آلماتی قزاقستان کسب کرده بود.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید