در پی انفجار دیشب یک پمپ بنزین‌ در شهر خانکندی، ۲۰ تن کشته و ۲۹۰ نفر مجروح شدند.

انفجار خانکندی ۲۰ کشته و ۲۹۰ مجروح بر جای گذاشت / ارسال کمک‌های باکو و ایروان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، نوشت که حال ده ها تن از مجروحان وخیم است و هویت ۱۳ تن از جانباختگان هنوز مشخص نشده است.

این انفجار حدود ساعت ۸ دیشب (۳ مهر) به وقت محلی رخ داد. بیشتر قربانیان برای سوختگیری به قصد عزیمت به ارمنستان در نزدیکی این پمپ بنزین تجمع کرده بودند.

خبرگزاری آرمن پرس امروز خبر داد که برای جابجایی و کمک به درمان مصدومان، یک تیم پزشکی به همراه یک بالگرد حامل دارو و اقلام پزشکی از ایروان به بیمارستان مرکزی خانکندی اعزام شده است.

تارنمای خبرگزاری آذرتاج نیز به نقل از بیانیه ریاست جمهوری آذربایجان نوشت یک دستگاه آمبولانس به همراه اقلام پزشکی به مرکز منطقه قره باغ اعزام شده است.

کمک های جمهوری آذربایجان به قربانیان انفجار خانکندی

پیشتر کاترین کولونا وزیر امور خارجه فرانسه در مطلبی در تارنمای ایکس (توییتر سابق) از باکو خواسته بود تا اجازه دسترسی فوری کمک های بشردوستانه به قربانیان انفجار دیشب را بدهد. وی افزود: فرانسه آماده ارسال منابع ضروری است.

آدام شیف، نماینده دموکرات مجلس آمریکا نیز در همین تارنما از جو بایدن رئیس جمهوری این کشور خواست تا آمبولانس هوایی و کمک های فوری بشردوستانه را برای کمک به مصدومان حادثه خانکندی اعزام کند.

وی نیز مانند مقام فرانسوی، صدور مجوز بی محدودیت و بی قید و شرط انتقال کمک های بشردوستانه به قره باغ خواستار شد.

ادامه اعتراض به سیاست های دولت ارمنستان

در همین حال، نیوز خبر داد که از صبح امروز دور جدیدی از نافرمانی مدنی در مناطق مختلف پایتخت ارمنستان آغاز شده و معترضان برخی از خیابانها را مسدود و آمد و شد را مختل کرده اند.

در برخی از محلات، ماموران پلیس شهروندان معترض را بازداشت کرده و در مورد غیرقانونی بودن این اقدامات هشدار داده اند.

این تارنمای خبری دیروز (۳ مهر) به نقل از یکی از نمایندگان مجلس و از اعضای احزاب مخالف دولت خبر داد که تاکنون بیش از ۲۰۰ معترض بازداشت شده اند.

در اعتراض به نحوه رسیدگی دولت نیکول پاشینیان به مسئله قره باغ، گروهی از معترضان در روزهای اخیر به خیابان ها آمده و در برابر مجلس این کشور تجمع کردند.

وازگن مانوکیان، نخستین نخست وزیر ارمنستان پیشتر اعلام کرده بود که ارمنستان به مدت سه روز از اوایل صبح تا شامگاه فلج خواهد شد.

تداوم مهاجرت ساکنان قره باغ به ارمنستان

در ادامه مهاجرت ارامنه قره باغ به ارمنستان، خبرگزاری آرمن پرس نوشت تا ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی، ۱۳ هزار و ۵۵۰ پناهجو وارد این کشور شده اند.

خبرگزاری فرانسه نیز دقایقی پیش خبر داد که صدها خودرو از قره باغ در حال حرکت به سوی ارمنستان هستند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید