معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جاری ۱۱ هزار مربی پرورشی در بدنه آموزشی کشور جذب خواهند شد.

استخدام ۱۱ هزار معلم پرورشی در سال ۱۴۰۲ + شرایط

به گزارش سلام نو، قاسم احمدی‌لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش در آیین گرامیداشت ۲۵ شهید فرهنگی آموزش و پرورش آبادان در سینما مهر این شهر اگفت: ۱۱ هزار معلم پرورشی جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ جذب آموزش و پرورش می‌شوند که فرآینده آن بزودی اعلام خواهد شد.

او گفت: به منظور تحقق منویات رهبری و توجه به پرورش نسل جوان انقلابی در کشور جذب معلم پرورشی در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به جنگ شناختی و تاکید دشمن بر تاثیرگذاری بر ذهن انسان‌ها بخصوص نسل جوان برای رسیدن به اهداف شوم و استعماری خود افزود: معلمان وظیفه بیان پیشرفت‌های کشور برای درک واقعیت‌ها به دانش‌آموزان را برعهده دارند.

احمدی‌لاشکی حفظ اعتقادات و تربیت نسلی موحد، معتقد به معاد، حقیقت جو، عادل و ظلم ستیز را از وظایف معلمان دانست و گفت: یکی از نکات مهم برای تحقق این مهم تاثیرگذاری معدل در قبولی دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: دشمن در فتنه سال گذشته علم و تربیت را بمباران کرد و معاندین قصد داشتند فرزندانمان را از ما بگیرید؛ دشمن فکر می‌کرد کار تمام است، ولی حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در ۱۳ آبان و مراسم روز دانش آموز فتنه آن‌ها را خنثی و بی‌اثر کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی از ساخت سیم خاردار و یک فشنگ هم عاجز بودیم و استکبار جهانی نیز اجازه فروش آن را به ایران نمی‌داد، ولی امروز با اتکا به توان و دانش دانشمندان انقلابی در بسیاری از علوم از جمله در سلول‌های بنیادی و هوا فضا به قله رسیدیم.

احمدی‌لاشکی با بیان اینکه دولت، لایحه برنامه هفتم توسعه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد، اظهارکرد: اعضای کمیسیون تلفیق تلاش خوبی در تصویب برنامه داشتند.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه سهم آموزش و پرورش از سرانه عمومی ۱۵ درصد نوشته شده و توجه به دانشگاه فرهنگیان و هنرستان‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش گفت: سالانه ۷۰ هزار فرهنگی در آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند و نمی‌توانیم با جذب ۲۰ هزار نفر مشکل را برطرف کنیم که در برنامه هفتم به ازای هر خروجی یک وروی در نظر گرفته شده است و سرانه آموزشی افزایش و کلاس‌های با تراکم بالا حذف خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت ۲۵ فرهنگی در روز دوم مهرماه ۱۳۵۹ در اداره آموزش و پرورش آبادان بیان کرد: دشمن در این حمله قلب فرهنگی شهر را بمباران کرد.

احمدی لاشکی افزود: آبادان بیش از ۴۰۰ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب و کشور کرده که باید با انتقال پیام این شهیدان و آشنایی نسل جدید به فرهنگ ایثار و شهادت توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی را خنثی‌سازی کنیم.

در پایان این مراسم از ۴۰ رزمنده، ایثارگر و جانباز و پنج نفر از بازماندگان حادثه دوم مهر ۵۹ در آبادان تجلیل شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • نرگس اسدی IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    24 2
    سلام و خسته نباشید... لطفا کاری کنید همه رشته ها بتونن تو آزمون مربی پرورشی ثبت نام کنن... بالاخص رشته حقوق و اقتصاد...و معلمای غیردولتی ممنون از شما
    • میلان IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      12 4
      آفرین
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 2
    بیشتر برای معلم پرورشی باید از رشته هایی بگیرین که نیاز دخترا نوجوان هست از نماز روزه واحکامی برا دختران پیش میا .اخلاق دختران در سن جوانی ازجمله حجاب که خود معلم پرورشی خودش رعایت کنه.
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 0
    سلام من رشته ام برقه میتونم شرکت کنم؟
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    3 0
    سلامل لطفاا رشته‌ حقوق را بگیرن برای پرورشی
  • زارع IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    سلام و ادب مربیان امین گزینه خوبی برای پرورشی هستند.وجود آن ها در جامعه کنونی مؤثرمی باشد.
  • سارا IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    2 0
    ایکاش از تمامی رشته ها پذیرش داشته باشن مدیریت امور فرهنگی خوندم ولی این رشته تو آموزش و پرورش جایگاهی نداره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید