همسر رئیس‌جمهور اوکراین گفت نمی‌داند او قصد دارد برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود یا خیر.

 احتمال نامزدی مجدد زلنسکی در انتخابات ۲۰۲۴

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «اولنا زلنسکا»، همسر رئیس جمهور اوکراین یکشنبه در پاسخ به سوال مجری شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» در مورد نامزدی مجدد زلنسکی عنوان کرد هنوز نمی‌داند همسرش قصد دارد برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود یا خیر.

مجری از وی پرسید در صورتی که همسرش بخواهد برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، چه احساسی خواهد داشت؟ او در پاسخ گفت: این سوال بسیار سختی برای من است. حتی زمانی که زلنسکی تصمیم گرفته بود برای بار اول نامزد ریاست جمهوری در اوکراین شود هم من این موضوع را به طور کامل تایید نکردم. اما اگر بخواهد دوباره وارد عمل شود و برای دور دوم نیز اقدام کند و به این نتیجه برسد که حضورش در انتخابات لازم است، وی را حمایت می‌کنم.

اولنا زلنسکا در پاسخ به اینکه چه احساسی نسبت به کاندیداتوری مجدد زلنسکی دارد عنوان کرد قطعا حضور مجدد همسرش در انتخابات ریاست جمهوری‌ همانند دوره اول ترسناک نخواهد بود و این به دلیل تجاربی است که در این سال‌ها به دست آورده است. وی با قاطعیت اعلام کرد هر تصمیمی که زلنسکی بگیرد، از او حمایت خواهد کرد.

او همچنین گفت وضعیت فعلی اوکراین و امکان سازماندهی یک انتخابات آزاد و منصفانه می‌تواند در تصمیم همسرش برای نامزدی بسیار اثرگذار باشد.

وی افزود: این تصمیم بستگی به آن دارد که جامعه اوکراین نیز به زلنسکی به عنوان رئیس جمهور آینده نیاز داشته باشد. اگر وی احساس کند که جامعه اوکراین دیگر آرزوی ریاست جمهوری وی را ندارد، احتمالا او نیز نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد.

زلنسکی در سفر اخیر به آمریکا خواستار تداوم حمایت‌های این کشور از اوکراین در جنگ با روسیه شد. جنگ میان روسیه و اوکراین از سال ۲۰۲۲ آغاز و تحت تاثیر آن تاکنون بیش از شش میلیون شهروند اوکراینی از کشورشان خارج شده‌اند.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید