نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی: ما هر روز به صلح نزدیک‌تر می‌شویم و در چند ماه آینده فرصتی وجود دارد، اما اگر این کار را انجام ندهیم، چندین سال به تعویق خواهد افتاد.

نتانیاهو: توافق با عربستان محقق می‌شود

‌به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته -جمعه- گفت که فرصتی برای دستیابی به توافق صلح با عربستان سعودی وجود دارد که شاید چند ماه دیگر محقق شود یا ممکن است برای چندین سال به تعویق افتد.

نتانیاهو مدعی شد: «ما هر روز به صلح نزدیک‌تر می‌شویم و در چند ماه آینده فرصتی وجود دارد، اما اگر این کار را انجام ندهیم، چندین سال به تعویق خواهد افتاد. زمانی که ۳ رهبر و ۳ طرف یعنی ایالات متحده، عربستان سعودی و اسرائیل به نتیجه برسند، شانس موفقیت افزایش می‌یابد».

وی افزود که فلسطینی‌ها باید بخشی از توافق باشند و آنها می‌توانند از این توافق سود ببرند.

نتانیاهو در پاسخ به پرسشی درباره اختلافات موجود در دولت در مسیر توافق عادی‌سازی با عربستان سعودی گفت: «توافق با عربستان امنیت اسرائیل را به خطر نمی‌اندازد و همه در هر نوع توافقی در آینده مشارکت خواهند داشت».

وی با اشاره به اینکه با اعضای ائتلاف بحث و جدل‌هایی دارد، اما می‌تواند موانع را پشت سر بگذارد و به موفقیتی در این زمینه دست یابد، گفت: «صلح با عربستان یک کریدور از آسیا به اروپا ایجاد می‌کند. من در این مسیر حرکت می‌کنم. تحقق این هدف امکان‌پذیر است. می‌توان تاریخ را ساخت و دستاورد بزرگی برای ایجاد خاورمیانه‌ای جدید و حرکت از اسرائیل به قاره‌های دیگر به دست آورد».

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید