بانک کشاورزی در دولت سیزدهم بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از تولید، اشتغال و تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور پرداخت کرده است.

پرداخت بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک کشاورزی در دولت سیزدهم

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در راستای تامین مالی بخش کشاورزی و تحقق سیاست های دولت در زمینه افزایش تولید و اشتغالزایی در کشور، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا کنون بالغ بر ۳۴۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بیش از ۲ میلیون و ۴۲ هزار نفر پرداخت کرده که ۸۶ درصد آن، معادل ۲۹۵ هزار میلیارد تومان، به صورت تخصصی برای تقویت بخش کشاورزی و صنایع و خدمات وابسته به آن پرداخت شده و الباقی عمدتا در قالب تسهیلات قرض الحسنه و یا در راستای تجهیز منابع و تقویت توان حمایتی بانک از بخش کشاورزی بوده است.

بر اساس این گزارش، پرداخت تسهیلات در شعب بانک کشاورزی سراسر کشور در دولت سیزدهم ، روندی مثبت و روبه رشد داشته به طوری که تسهیلات پرداختی این بانک در پایان سال ۱۴۰۱ با ۱۵۷ درصد تحقق برنامه، در مقایسه با سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۴ درصد رشد داشته که این موفقیت، با حمایت و همراهی دولت، اعتماد و لطف ملت و تلاش و تعهد مدیران وکارکنان این بانک میسر شده است.

این گزارش می افزاید: بانک کشاورزی در مسیر آبادانی و خودکفایی کشور، تاکید زیادی بر توسعه پایدار، بهینه سازی مصرف منابع آب، خاک و انرژی، استفاده از روش ها و فناوری های نوین و دانش بنیان و ارتقای کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی دارد و در پرداخت تسهیلات حمایتی و مشارکت در احداث و راه اندازی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و صنایع وابسته، این اصول را مد نظر قرار می دهد.

همچنین بانک کشاورزی برای بالابردن سهولت، سرعت، دقت و امنیت انجام عملیات اعتباری و جلب رضایت مشتریان، با ارائه خدمات بانکی غیرحضوری نظیر احراز هویت، افتتاح حساب، پرداخت تسهیلات، بازپرداخت اقساط، صدور سفته الکترونیکی و ... از طریق سامانه های «باران»، «آسان»، «سامانه بازارگاه محصولات کشاورزی»، «سامانه نظارت بر مصرف تسهیلات» و ... می کوشد در مسیر رسالت پشتیبانی از زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و حفظ پویایی چرخه اقتصادی این بخش، از تولیدکنندگان ، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان بخش کشاورزی حمایت کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید