وزیر امور خارجه کشورمان افزود: امروز توجه کشورها به چند جانبه گرایی یک واقعیت مهم است و در این چارچوب نقش شما بسیار کلیدی است. در این راستا بسیار مهم است که کشورهای در حال توسعه احساس کنند که صدایشان در مجمع عمومی سازمان ملل شنیده شود.

تاکید امیرعبداللهیان بر توجه ویژه‌ی سازمان ملل در احقاق حقوق ملت فلسطین

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که سازمان ملل به عنوان مرجع صلح و امنیت در جهت احقاق حقوق ملت فلسطین باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با دنیس فرانسس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: توجه شما به ارزش‌های انسانی در تحولات پیچیده کنونی دنیا بسیار ارزشمند است و شما در نقطه مهمی از تحولات بین‌المللی مسئولیت ریاست مجمع عمومی سازمان ملل را در اختیار دارید و این فرصت مهم در اختیار دارید که‌ ایده‌های ارزشمندتان را دنبال کنید.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: امروز توجه کشورها به چند جانبه گرایی یک واقعیت مهم است و در این چارچوب نقش شما بسیار کلیدی است. در این راستا بسیار مهم است که کشورهای در حال توسعه احساس کنند که صدایشان در مجمع عمومی سازمان ملل شنیده شود.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه سازمان ملل محلی است که همه دولت‌ها باید بتوانند با استفاده از آن حرفهایشان را بزنند و نقش اثرگذار خود را داشته باشند، افزود: ما در ایران برای تحقق ارزش‌ها انسانی، دینی و اخلاقی تلاش‌ کنیم. فلذا مایلم در این زمینه تاکید کنم که ما جنگ را در مناسبات میان کشورها راه حل نمی‌دانیم و معتقدیم اختلافات و بحران‌ها باید از طریق گفتگو حل شوند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ما در اوکراین جنگ را راه حل نمی‌دانیم، همچنین سرنوشت ملت اصیل فلسطین برای ما مهم است و معتقدیم که سازمان ملل به عنوان مرجع صلح و امنیت در جهت احقاق حقوق ملت فلسطین باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: برای ما مهم است که در مجمع عمومی تصمیمات از طریق حداکثر مشارکت جمعی حاصل شود که نتیجه آن اعتبار بخشی بیشتر به مجمع عمومی خواهد بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال رئیس مجمع عمومی، وی را در جریان آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌ها و برجام قرار داد و گفت ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران در مسیر درست دیپلماسی حرکت می‌کنیم.

دنیس فرانسس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تجلیل از تمدن قدیمی و غنی ایران گفت: برغم شرایط پیچیده و تنش‌های زیاد بین‌المللی که هرکسی سعی دارد که موضع خود را داشته باشد، ما تلاش می‌کنیم که به این تنوع احترام بگذاریم و در عین حال به حل مشکلات کمک کنیم و اینکه جهان جای بهتری برای زندگی بشریت و فرزندان آن‌ها در آینده باشد.

وی افزود که ما تلاش خواهیم کرد که همبستگی و اعتماد را در مجمع عمومی سازمان ملل بازسازی کنیم و به حل مسائل و مشکلات بین‌المللی کمک کنیم، البته می‌دانیم کار آسانی نیست، اما در این مسیر تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید