وزیر کشور با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در اجرای طرح آب بندان ها در منطقه آستارا گفت: اجرای آب بندان ها در مناطق سیل خیز و پربارش با سرعت انجام شود.

دستور ویژه رئیس جمهور به وزیر کشور چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، احمد وحیدی وزیر کشور، در جلسه شورای اداری شهرستان مرزی آستارا که با حضور استاندار گیلان و مدیران کل استانی در محل فرمانداری آستارا برگزار شد با بیان اینکه علل ایجاد چنین فاجعه‌ای در شهرستان آستارا بررسی و گزارش شود، بر تقویت ابنیه و پل‌ها در مناطق سیل خیز و پربارش تاکید و اظهار کرد: تقویت پل‌ها و ابنیه در مسیرهای اصلی رودخانه‌ها بسیار مهم است.

وی با اشاره به ضرورت ساخت زودهنگام پل تخریب شده سیبلی شهرستان آستارا گفت: برای تسهیل در رفت و آمد و تردد خودروها اقدام شبانه روزی در ساخت پل جایگزین صورت گیرد.

وحیدی با اشاره به تعیین تکلیف خانه‌های حریم رودخانه در شهرستان آستارا افزود: اقدام در این خصوص در دستور کار فوری قرار بگیرد.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم سرعت بخشی در اجرای طرح آب بندان ها در منطقه آستارا گفت: اجرای آب بندان ها در مناطق سیل خیز و پربارش با سرعت انجام شود.

وی با اشاره به خسارت گسترده به باغات و مزارع کشاورزی در مناطق سیل زده اظهار کرد: خسارت باغداران مناطق سیل زده جبران شود.

وحیدی موقعیت و جایگاه خاص شهرستان مرزی بندر آستارا در کریدور شمال - جنوب را یادآور شد و افزود: آستارا از شهرهای مهم صادراتی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی با بیان اینکه آب‌های سطحی و فاضلاب شهری آستارا به عنوان یک شهر مهم گردشگرپذیر استان گیلان باید ساماندهی شود گفت: رفع خسارت سیل به مناطق شهری و روستایی آستارا در دستور کار قرار دارد و جبران می‌شود.

وزیر کشور با تاکید بر سرعت بخشی در حل مشکلات مناطق سیل زده آستارا افزود: حل زودهنگام مشکلات مناطق سیل زده گیلان دستور ویژه رئیس جمهور بوده و بر ما تکلیف است که مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: کمک های لازم در جریان سیل آستارا توسط گروه های مختلف امداد و نجات انجام شده و اکنون در مرحله بعدی رفع مشکلات قرار داریم و حل مشکل پل تخریب شده سیبلی از جمله مسائل مهمی است که وزارت راه شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باید به سرعت این مشکل را برطرف کنند تا حمل و نقل و تردد در این مسیر مهم شمال کشور اصلاح و تردد روان تر شود.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه بارش باران روزهای گذشته در سده اخیر در غرب استان گیلان بی سابقه بوده است و از همان ابتدای شروع باران و وقوع سیلاب، دستگاه‌های خدمات رسان و گروه‌های امدادی پای کار بودند اظهار کرد: تلاش‌های گروه‌های جهادی و مردمی در امدادرسانی به سیل زدگان شهرستان آستارا ستودنی است.

2727

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید