رئیس ستادکل نیروهای مسلح ضمن مثبت ارزیابی نمودن سیاست منطقه‌ای سلطنت عمان از نیروی دریایی این کشور جهت حضور در رزمایش کمربند امنیت دریایی دعوت به عمل آورد.

کشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت‌های لازم برای تأمین امنیت منطقه را دارند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح، گفت: کشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت‌های لازم را در راستای تأمین امنیت منطقه دارند و قادرند با همکاری یکدیگر بدون حضور و دخالت بیگانگان، امنیت منطقه را تأمین کنند.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز در دیدار با «مطر بن سالم البلوشی» فرمانده نیروی زمینی ارتش سلطنت عمان با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دو کشور، اظهار کرد: روابط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و کشور عمان گسترده، مستمر و راهبردی است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تأکید بر اهمیت ارتقای سطح روابط دو کشور در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: اشتراکات فرهنگی، تاریخی، دینی و سیاسی می‌تواند بستر مناسبی جهت تعامل نیروهای مسلح دو کشور ایجاد کند.

 سرلشکر باقری با تأکید بر اصل همگرایی دو کشور در مواجهه با تهدیدات منطقه‌ای، گفت: ما معتقدیم امنیت منطقه خلیج فارس باید از طریق تعامل و همکاری کشورهای منطقه تأمین شود؛ چراکه کشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت‌های لازم را در راستای تأمین امنیت منطقه دارند و قادرند با همکاری یکدیگر بدون حضور و دخالت بیگانگان، امنیت منطقه را تأمین کنند.

 وی با اشاره به ظرفیت‌های نظامی دو کشور، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در ابعاد از آموزشی، عملیاتی و اطلاعاتی در سطح بالایی قرار دارند و قطعا بهره‌گیری از تجربیات دو کشور می‌تواند بسترساز ارتقای امنیت در سطح منطقه باشد.

کشورهای حوزه خلیج فارس ظرفیت‌های لازم برای تأمین امنیت منطقه را دارند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ضمن مثبت ارزیابی نمودن سیاست منطقه‌ای سلطنت عمان از نیروی دریایی این کشور جهت حضور در رزمایش کمربند امنیت دریایی دعوت به عمل آورد.

همچنین فرمانده نیروی زمینی ارتش عمان عنوان کرد: ما نیز هم‌نظر شما در خصوص ارتقا سطح تعاملات فی ما بین دو نیروی مسلح ایران و عمان هستیم و در جهت ارتقای روابط دو کشور تلاش می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عمان با اشاره به سفر سرلشکر باقری به کشور عمان، گفت: این اقدام سرآغاز گسترش مناسبات دفاعی و نظامی بین دو کشور بود و ما نیز در همین  راستا وارد تهران شده‌ایم.

«مطر بن سالم البلوشی» با بیان اینکه سیاست ما توسعه و استحکام  روابط با کشورهای همسایه است، افزود: اشتراکات ما با کشور ایران بسیار است و مجاورت در تنگه هرمز نیز بر اهمیت این ارتباطات افزوده است.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید