۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
کد خبر: 55464317

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۶ میلیون و ۱۲۵ هزار و ۹۳۵ نفر وارد مشهد شده‌اند.

سفر ۶ میلیون زائر به مشهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد روز دوشنبه در مراسم شکرانه خدمت و تجلیل از خدمتگزاران برنامه های " قدم های آسمانی تا حرم حسینی" و "قدم های آسمانی تا امام مهربانی" افزود: در ماههای محرم و صفر، توفیق خدمت فراهم شد و اکنون باید شکرگزار این توفیق و تداوم آن باشیم.

وی ادامه داد: اربعین و دهه آخر ماه صفر، ۲ نقطه کانونی و مغناطیسی است که همه آزادگان عالم را با هر گرایش و سلیقه ای به دور خود جمع کرده است و محور خدمت رسانی در این ایام به زائران حسینی و رضوی خاندان اهل بیت هستند.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: دولت سیزدهم با همراهی دستگاه های مسوول و وزرای کابینه، سعی کردند با عشق و علاقه، خادم دستگاه اهل بیت باشند و در این مسیر نقش بزرگی را بر عهده گرفتند؛ از سوی دیگر نباید نقش مردمی خدمت رسانی به زائران نادیده گرفته شود زیرا اگر مردم نباشند، هیچ دستگاهی نمی‌تواند تابلوی عظیم خدمت رسانی به زائران را به تصویر بکشد.

وی گفت: اگر بزرگترین ارتشهای جهان هم در عراق جمع شوند تا خدمتگزاری زائران را انجام دهند به دلیل نواقص جدّی زیرساختی امکان این کار را ندارند ولی مردم این کشور ، توانستند خدمت رسانی به بیش از ۲۰ میلیون از زائران اربعین حسینی را به خوبی انجام دهند.

حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به اینکه سعی ما ایجاد تسهیل، تسریع و ارزان سازی فرصت زیارت به خصوص برای جوانان است، افزود: مشهد با نشاط ترین شهر ایران است و به عبارتی غم‌ها در کنار امام رضا(ع) و پنجره فولاد بارگاه رضوی بر طرف می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه توقف و خستگی در نزدیکی قله ممنوع است، افزود: باید این انرژی های گسترده برای فتح قله اصلی با مدد اهل بیت سازماندهی شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: حضور زائران اربعین و همچنین شهر مشهد نسبت به سالهای گذشته افزایش داشته است و در رفع کاستی‌های خدمت رسانی از هیچ تلاشی دریغ نشد.

حجت‌الاسلام محمد احمدزاده افزود: این حضور باعث شد تا مصونیتی برای نظام ایجاد شود و تلاشهای اخیر دشمن برای ایجاد ناامنی در کشور نقش بر آب شود.

وی با تاکید بر فراهم کردن خدمت به زائران بیان کرد: در موکب امام رضا (ع) واقع در کربلای معلی بیش از ۱۰۰ نفر از شهرهای مختلف کشور، در بخش های مختلف به ارائه خدمت پرداختند.

این مقام مسوول ادامه داد: بعد از مراجعت از خدمت رسانی اربعین، شاهد فعال شدن ۶۴ ایستگاه و بقعه مرتبط با اوقاف در مسیرهای منتهی به شهر مشهد برای ارائه خدمت به زائران بودیم تا آنان در این مسیر احساس آرامش داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید