قیمت طلا و سکه بر خلاف نوسانات دیروز، امروز هر دو روند کاهشی دارند. قیمت دلار هم نزولی شد.

ریزش شدید قیمت دلار با آزادی پول‌های بلوکه‌شده + قیمت سکه و دلار

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، امروز، دوشنبه ۲۷ شهریور تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه، هر دو کاهشی است. روز گذشته قیمت طلا و قیمت سکه امامی نزولی بودند اما بهار آزادی و دیگر قطعات سکه روند افزایشی را تجربه کردند. حالا امروز بازار طلا در کل روند کاهشی دارد. دلار نیز در کانال ۴۹ هزار تومانی با کاهش قیمت همراه است. نرخ انس نیز همزمان با بازگشایی بازارهای جهانی، افزایش قیمت را تجربه می‌کند.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی کاهشی است و دو میلیون و ۳۳۶ هزار و ۸۰۰ تومان معامله می‌شود؛ حدود چهار هزار تومان کمتر از روز گذشته.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۸ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان است؛ حدود ۳۷ هزار تومان کمتر از آخرین روز کاری.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز ۲۱۷ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۵ میلیون و ۱۹۱ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود هشت هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۶۷۹ هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی امروز ۱۳۹ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود دو میلیون و ۷۷۶ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در سومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۱۰۰ هزار تومان کمتر از دیروز است. حباب نیم‌سکه نیز با ۸۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، روی سه میلیون و ۹۸۵ هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت را نسبت روز گذشته تجربه کرده است. حباب آن نیز نسبت به دیروز ۳۵ هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۶۴۵ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر خاصی نسبت به روزهای گذشته، با قیمت شش میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود هشت هزار تومان افزایش قیمت داشته و به سه میلیون و ۲۹۱ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، مانند افزایشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی مثبت دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۱.۵۲ درصد رشد قیمت را تجربه کرده است.

امروز هم قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی صعودی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۲۶.۲۴ دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود ۰.۱۶ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز قیمت دلار روند کاهشی دارد و از میانه کانال ۴۹ هزار تومان پایین‌تر رفته است. به گونه‌ای که با حدود قیمتی ۴۹ هزار و ۳۵۰ تومان معامله می‌شود. اخبار مربوط به انتقال منابع مالی بلوکه شده ایران به قطر و تبادل زندانیان ایران و آمریکا بازار را نزولی کرده است. همین موارد، با وجود حاکمیت روند افزایشی در بازار انس، طلا و سکه را در بازار داخلی کاهشی کرده است.

این در حالی است که روز گذشته بازار طلا هر دو روند کاهشی و افزایشی را پشت‌ سر گذاشت. قیمت طلا و سکه متاثر از تقاضا و کاهش قیمت دلار در روندهای متفاوتی قرار گرفتند. معامله‌گران این بازار، امید دارند با پایان ماه‌ صفر و شروع جشن‌ها روند تقاضا افزایشی شود.

البته کارشناسان اقتصادی کف قیمت سکه را منطقه ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی و سقف این قطعه را قیمت ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی می‌دانند. آنها معتقدند برای ورود به منطقه حمایتی ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیاز به خبرهای قوی‌تری از نظر سیاسی وجود دارد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید